Vraag over een mogelijk nieuwe versterker aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

filmfreak44

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Berichten
1
Hallo mensen,
ik kom er niet meer uit en zoek advies.

Ik heb een 20 jaar oude versterker (Sony STR-GX390 - waarvan ik deze info kon vinden: 8 ohm load, both channels driven, from 20-20.000Hz, rated 120Watts per channel, minimum RMS power, max. 0,05% harmonic distortion) Mijn oude versterker is nog vrij goed (al moet ik de "treble" draaiknop wel helemaal open draaien voor een normaal klinkend geluid).

verder heb ik thuis staan:
2 oude Jamo boxen (Long term power 60W, Short term power 90W, 8 ohm)

en dit kan ik er binnenkort nieuw bij krijgen:
2 Teufel boxen (Long Term power 50 Watt, Short Term power 80 Watt, 4-8 Ohm - http://www.teufelaudio.nl/stereo/vt-11-p7505.html)
1 Subwoofer (20-200 Hz, 200W - http://www.elektronicatekoop.nl/actieve-subwoofer-10-inch-wit-200-watt-10-kilo)


Nu is mijn vraag: passen deze twee nieuwe boxen en subwoofer op deze oude versterker en zou dit een verbetering in klank moeten zijn? Of is het beter een nieuwe versterker aan te schaffen voor deze boxen? En zo ja, waar zou ik dan op moeten letten? Kan iemand zien/inschatten dat deze nieuwe boxen en subwoofer beter geluid zouden moeten geven dan mijn twee oudjes? Is dat te zien aan de Ohm en Watt waarden?

Mijn oude set klinkt nog vrij goed maar ik wil ook best, zo nodig, wat investeren als deze nieuwe set NOG beter zou kunnen klinken.

Heeft iemand advies?

Alvast dank...
 
Ik zelf zou een geheel nieuwe set kopen.
Ik heb even rond gekeken en voor dezelfde prijs heb je deze set: http://www.maxiaxi.com/dj-pa-set-bassalt-black-500w-complete-set-karaoke#
En dan kun je altijd de subwoofer bij kopen die je zelf had gezien en die moet je dan op deze manier aansluisten op je versterker.
helpmij.jpg
Ik zelf ook ook altijd geluids apperatuur bij maxiaxi en ik weet dat daar goede service is!

ik hoop je zo genoeg info te hebben gegeven.

grtn Ludo
 
Weinig gegevens over die Teufel speakers. (Frequenty bereik?)
Mijn tip bij speakers (en hoofdtelefoon) is, ga ze ergens beluisteren! (Wat de één mooi vindt vindt de ander...)
Versterker lijkt me wel een beetje af. (Treble opendraaien :confused:)

@ludobeltman, Denk eigenlijk dat hij meer op zoek is naar een HiFi versterker dan een Karaoke DJ set. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Alles is beter dan je huidige Jamo boxen. Die dingen zijn echt een drama.

Voor geluidskwaliteit zul je moeten luisteren. Enkel een vermogen noemen geeft geen enkele indruk hoe het geluid klinkt. Dit geeft enkel een hele grove benadering hoe hard de boxen kunnen.
 
tja. al meerdere malen verteld, luidsprekers moet je luisteren ...
Ze kunnen anders klinken door een topmodel versterker in de winkel, maar ook de akoestiek is erg belangrijk ...
Het blijft belangrijk om te luisteren.

EDIT: ik zou eerst maar es proberen op je huidige versterker, je kan later nog een andere versterker kopen ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan