Vraag over een Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Vraagje wie kan mij vertellen waaraan de Intel Pentium processor M 745A mobiele 1.8
2 Mb cache (laptop) aan gelijk staat. Met een normale PC heb ik zelf een pentium 4 3.3 Hz.dat begrijp ik maar dat ander is voor een laptop en daar weet ik niets van processors. Wat beteken al deze moeilijke namen ik hoop antwoord te krijgen. Ik weet niet of ik in het juiste vakje ben.groetjes

Ik heb de vraag even verplaatst naar hardware->processor/koeling.

Wat betreft een snelheidsvergelijking tussen een Desktop processor en een Mobile uitvoering. Grofweg gezegd de 'M-snelheid' kan je vermenigvuldigen met de factor 1,5× tot 2×, dus in geval een 1,8 Mobile kom je ergens uit op 2,7 tot 3,6 Ghz desktopmodel.

Processor M 745A 1.8 Ghz

Over de verplaatsing daar kan ik mij in vinden, de Ghz dat begrijp ik 2,7 - 3.6 dat is de snelheid dacht ik maar hoe is de vergelijking met b.v. Pentium 4 (is dit ook een Pentium 4 of is hij hoger of lager.) Ik kan een laptop kopen bij de Aldi en deze heeft die processor M 745A mobiele processor 2 Mb Cache ik wil daar met muziek gaan werken met Cubase XP 3.0 en met WaveLab enz.mijn probleem is kan dat en is hij krachtig genoeg en dan tevens met midi. mIsschien vraag ik wel teveel maar als ik iets koop dan wil ik beslagen op ijs komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Snap niet waarom mensen zich altijd zo blind staren op de frequentie van een processor, de AMD'tjes64 werken ook op een lagere processorsnelheid dan de Intels, maar zijn vaak sneller, het zegt dus niet zoveel.

De totale opbouw van de computer, oftewel welke chipset, etc, doet er veel meer toe.
Alles zal erop werken, maar er zijn altijd snellere laptops te verkrijgen, de Asus Lamborghini, b.v., maar daar betaal je dan ook voor.

Misschien moet je het andersom doen, eerst een budget vrijmaken, en daar een zo goed mogelijke laptop voor zoeken.

De grote en dikte van je tekst even aangepast. Het komt zeer schreeuwerig over, als je grote dik gedrukte letters gebruikt.;)

De snelheid die ik geef, is de vergelijkbare Desktopprocessor snelheid.

Overigens als je de Medion aanbieding bedoelt van deze aanbieding dan denk ik dat er betere merken te koop zijn voor hetzelfde geld.
Verder sluit ik me helemaal bij Lange Pier aan, het is het geheel dat de computer maakt en daar heb ik bij 'grote' merken (Asus, HP, Acer, Dell enz.) meer veretouwen in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan