Vraag over encryptie op newsreader

Status
Niet open voor verdere reacties.

mummiepoep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Berichten
1
Beste forumleden,

Ik moet zo nodig (als 60+-er) ook wat uit een nieuwsgroep halen en ik snap er geen hout van.
O.K. ... zal proberen het goed uit te leggen.

Ik heb een xs4all-account en die raden aan Thunderbird te installeren. Gedaan en na wat gepruts krijg ik ook nieuwsgroepen te zien.
Ik heb mij "geabonneerd" op a.b.p.comic-strips (alt.binaries.pictures.comic-strips) en dan verschijnen er zo'n 700 berichten. Dat gaat allemaal nog wel.
Laat ik nu een zo'n vers bericht bij de kop nemen, dan is het nog voor anderen navolgbaar misschien.

21-04-2012 een bijdrage van CPP-user met Kuifje weekblad 1961. Er staan er nu (12.25 uur) drie.
Prima. Maar wat nu?
De onderste helft van Thunderbird geeft de inhoud van het bericht, maar dat is onleesbaar. Ik geef een stukje ...

=ybegin part=132 line=128 size=50304871 name=Kuifje Weekblad - 1961 - 36.cbr =ypart begin=50304001 end=50304871 öøè%«NWpÀeO¦µÕzI‰?²·¶fŒÜ/šOK!
Ik kan dat "onleesbare" opslaan en dan heb ik een soort "eml" bestand. Toen heb ik een eml-viewer (PST-viewer)geinstalleerd, maar het blijft onleesbaar. De bestanden zijn voorzien van een envelopje met een "e" er in. (encrypted?) Het blijft onleesbaar.Ik heb ook nog sabnzbd geinstalleerd, maar dat bracht mij ook niet verder.Ik ben natuurlijk een leek op neiwsgroepgebied, maar ik heb toch wel eens vaker achter de comp gezeten en ik vind het allemaal nogal rommelig.Heeft iemand een idee hoe ik die eml kan omzetten naar iets leesbaars en VOORAL hoe kom ik nu in het bezit van die Kuifjes?Bedankt voor de hulp. Ik kom er - na uren gepruts - niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan