• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over Excel formules ivm. Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MinionBE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Hallo!

Ik moet de volgende opdracht maken:

[smallimg]http://users.telenet.be/draye/excelopdracht.JPG[/smallimg]

Ik moet een bepaalde formule (of een combinatie van formules) gebruiken in kolom H, zodat hier automatisch het jaar verschijnt met het hoogste percentage. Bijvoorbeeld: in H51 moet automatisch "2004" verschijnen, in H56 moet "2006" verschijnen, enzoverder.

Verder heb ik ook nog 1 vraagje: ik moet in een bepaalde tabel een pictogrammenreeks van 5 symbolen invoegen. Dat kan ik natuurlijk, maar nu vragen ze er dit bij : "Zorg er daarna voor dat het symbool enkele getoond wordt voor waarden die meer dan de 10% van het totaal bedragen." Iemand een idee hoe je dit doet?

Alvast zeer bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
MinionBE, De 'ik' in...
Ik moet de volgende opdracht maken
...geeft toch aan dat JIJ er van moet leren;). Geef dus hier aan wat je tot nu toe hebt bedacht om je opdracht tot een goed einde te brengen. Dan zijn er vast wel helpers die je nog wat extra tips willen geven ipv een pasklare oplossing. Toch?

Groet, Leo

Je hebt zeker gelijk Leo :) Ik ben eens terug gaan kijken in mijn handboek en heb het al min of meer gevonden (maar wel niet door 1 formule). Ik heb eerst naast de kolom met MAX de maximumwaarde gezocht, daarna met VERGELIJKEN de kolom gezocht waar die maximumwaarde in stond, en daarna met INDEX het overeenkomstig jaar laten weergeven.

En uiteindelijk heb ik ze dan allemaal gecombineerd, dus het is gelukt :D bedankt! nu heb ik er ineens ook iets van bijgeleerd!

Van die tweede vraag zou ik echter hélemaal niet weten hoe te beginnen, op voorwaardelijke opmaak zijn wij nooit diep ingegaan in de les

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan