Vraag over Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lita112

Meubilair
Lid geworden
18 sep 2004
Ben er niet helemaal zeker van dat de vraag hier goed staat...

Bij mij op het werk word gewerkt met een rooster dat is opgesteld in excel. Aan de hand van dat rooster maken onze afdelingen de orders klaar. Nu komt het wel eens voor dat er orders dubbel vermeld staan met exact hetzelfde ordernummer (deze nummers zijn uniek per order). Dan staat er bijvoorbeeld een order van 50 stuks op maandag met nummer pp98144 en vervolgens op woensdag nogmaals.
Dit is een menselijke fout, maar kan voor veel problemen zorgen, want niet iedereen vergelijkt de nummers met elkaar.

Nu is mijn vraag of hier een scriptje voor is of iets dergelijks dat een waarschuwing geeft als een nummer twee maal voorkomt. Zelf heb ik geen verstand van excel, maar het zou een heleboel problemen oplossen als dit mogelijk blijkt en iemand mij kan uitleggen hoe ik dit kan toepassen.

Vriendelijk groet

Lita112

Ok, heb een poosje gewacht, maar is er echt niemand die mij kan voorzien van een antwoord naar of dit mogelijk is of niet?

Als het kan, super, hoe?

Als het niet kan, ook prima. Tis niet alsof mijn leven of het leven van het bedrijf ervan afhangt. We draaien wel door.

Maar een antwoord danwel positief of negatief is zeer welkom. Dan kan ik het namelijk laten rusten.

Je hebt meer kans om dit in het VisualBasic for Applications (VBA) forum te posten.

Ah, dank voor de tip. Heb hier zelf erg weinig ervaring mee...

Misschien dat een mod zo vriendelijk is om dit topic te verplaatsen naar de juiste sectie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan