• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ConnyBonarius

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Geachte mensen,

Voor mijn stage moet ik gegevensbestanden maken.
En daar in moet ik heel veel plakken en typen.
Dit wil ik makkelijker maken.

Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat je automatisch van de ene pagina bestanden kan overzetten (kopieren) naar de andere pagina?
Door misschien een combinatie in te typen of een toetsencombinatie?

Dit zou mij namelijk heel erg veel helpen en heel erg veel tijd schelen.

Alvast bedankt.:thumb:

Laura Warmerdam

Laatst bewerkt:
oplossing

Probeer ipv plakken eens speciaal plakken, met een koppeling. Wijzigd hij alle bestanden mee ;)

Hallo Conny,

1. Kun je de titel misschien wat specifieker maken? 'Vraag over Excel' is nogal algemeen (om niet te zeggen vanzelfsprekend) in een Excel-forum.

2. Ik snap je vraag niet zo. Wat bedoel je met bestanden overzetten van 1 pagina naar een andere? Cellen kopieren van een werkblad naar een ander werkblad? Gaat het erom dat je voor verschillende sheets heel vaak dezelfde handeling moet doen? zo ja, dan kun je mssn wat macro's maken en die voor elk XLS-bestand uitvoeren bijv. Kun je misschien wat concrete voorbeelden geven over wat je wil doen (en wat je dus wil automatiseren) ?

Grt,
plagvreugd

Hallo Conny,

1. Kun je de titel misschien wat specifieker maken? 'Vraag over Excel' is nogal algemeen (om niet te zeggen vanzelfsprekend) in een Excel-forum.

2. Ik snap je vraag niet zo. Wat bedoel je met bestanden overzetten van 1 pagina naar een andere? Cellen kopieren van een werkblad naar een ander werkblad? Gaat het erom dat je voor verschillende sheets heel vaak dezelfde handeling moet doen? zo ja, dan kun je mssn wat macro's maken en die voor elk XLS-bestand uitvoeren bijv. Kun je misschien wat concrete voorbeelden geven over wat je wil doen (en wat je dus wil automatiseren) ?

Grt,
plagvreugd

ik ben gradens aan het overzetten van het ene blad naa rhet andere bald.
hierbij moet ik de hele tijd kopieren en plakken. dit duurt heel lang.

de teksten die ik wil kopieren zijn doorverwijzingen.

oftuwel (=tekst.samenvoegen........)
het zijn allemaal doorverwijzingen naar andere pagina's en hierdoor duurt het zo lang want ik moet de hele tijd van de ene pagina naar de andere pagina.

kun jij misschien helpen?

Hallo Conny,

Ik denk het niet, want ik weet nog steeds niet precies wat je wil, mede omdat je mijn vragen nauwelijks beantwoordt.

En ik weet ook niet wat gradens zijn.

Als je mijn vragen beantwoord hebt kan ik betere tips geven, nu kom ik niet verder dan 'gebruik verwijzingen, al dan niet met wat formules', 'maak macros om handmatige standaard-acties te automatiseren' of 'schrijf iets moois in VBA' (al heb ik van dat laatste zelf geen verstand).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan