Vraag over extern geheugen. [Kort]

Status
Niet open voor verdere reacties.

disaster9876

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Even een niet te lang vraagje:

Mijn pc heeft rond de 80GB intern geheugen...
Dat is naar mijn idee VEEL te weinig, aangezien ik hem het meeste gebruik voor games.
Dus... geheugen upgraden.

Ik heb in verschillende blaadjes externe hardeschijven gezien van wel 1TB, daar kunnen dus heel wat spellen op.
En het leek me handig om het mee te kunnen nemen naar vrienden, om daar spellen op te zetten enzo.

Maar...
Is een externe schijf even snel als de interne schijf, of duurt het langer om informatie over te zetten?
Kun je een spel spelen vanaf een externe schijf? of moet je het dan eerst op de interne schijf zetten?
Is een externe schijf net zoiets als een cd, dat je er alleen installatie programmas op kan zetten en niet hele spellen?

Kortom: Zit er verschil tussen een interne en externe schijf behalve dat je de externe mee kan nemen?

Zijn niet te moeilijke vraag(en) maar in iedergeval bedankt voor de moeite om te reageren

Goedenavond,

Denk in dit geval dat een interne hd beter functioneert als een externe zal even sneller zijn om vanaf te spellen .

Een PC met 80 GB intern geheugen!!!
Wie zou dat niet willen? Ik neem aan dat je een 80GB HD bedoelt. Dat is een opslagmedium en geen geheugen.

En ik proef een beetje uit zijn vraag dat ie met de evt externe schijf naar vrienden toe wil en dan de schijf aansluiten en zomaar kan spelen.Dat gaat dus nie lukken nie;)

Wie zou dat niet willen? Ik neem aan dat je een 80GB HD bedoelt. Dat is een opslagmedium en geen geheugen.
En toch is het een vorm van geheugen, ook al noemen we dat niet.;)

Ik snap je wel, maar kon het toch niet laten.:P

whah, ja nu zie ik het, kben nog niet zo goed met pc vaktaal xD, jah 80GB HardDisk dacht ik..
Dus eigenlijk het verschil tussen interne en externe harddisk.

En ik proef een beetje uit zijn vraag dat ie met de evt externe schijf naar vrienden toe wil en dan de schijf aansluiten en zomaar kan spelen.Dat gaat dus nie lukken nie;)

ja, dat je het spel installeerd op de harddisk, en dat je het dus daarvan af kan spelen?
Maar kun je dan wel bij je eigen pc spelen, bijvoorbeeld als interne harddisk vol is, kun je dan op externe harddisk dingen installeren en via externe schijf spelen?

Ja dat kan theoretisch wel aangezien je dus op je eigen pc geinstalleerd hebt.

Bij een ander gaan spelen(scijf eraan hangen en gaan met die banaaan( kan dus niet zomaar want je zit met registerverwijzigingen etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan