vraag over externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
ik heb een externe harde schijf (verbatim) en de laptop ziet hem gewoon niet als ik het snoertje aansluit . USB sticks herkent de laptop wel.

Daarnaast ope en andere laptop herkent hij hem wel, noemt hem G, maar zegt dan de melding;

wilt u verbatim (G) controleren en herstellen?

Er is mogelijk een probleem met sommige bestanden op dit apparaat of deze schijf. Dit akn optreden als u het apparaat/schijf verwijdert voordat alle bestanden hierheen zijn geschreven.
En nog een vakje met de melding die ik niet emer exact weet amar iets in de trant van backup maken, etc.

Dit was de eerste keer op deze laptop dat de harde schijf werd aangesloten.
Er staan foto's op en die wil ik niet garag kwijt zijn/raken.

help! bedankt!

Ik vermoed dat de externe schijf een keer zo maar uit de USB-plug is getrokken en niet volgens de standaard Windows procedure is verwijderd na gebruik.
Als Windows de boodschap geeft "controleren en herstellen" en dat lukt, dan heeft u geluk. De kans namelijk dat alle inhoud weg is van een USB-stick of USB-externe schijf als deze abrupt verwijderd wordt is aanzienlijk.
Als de laptop hem wel herkent, en u kunt met de Windows verkenner de inhoud zien, dan is het het verstandigste om die inhoud eerst te kopeiren naar de HD van die laptop en daarna door Windows een controle en herstel actie te alten uitvoeren.

bedankt voor je reqactie.
laten we hopen dat mijn afbeeldingen op de externe harde schijf niet weg zijn zomaar.
ik heb niet echt iets ergens uit getrokken en krijg anders d emelding dat de bestanden niet kunnen worden overgezet omdat er geen verbinding is.

Raar dat de externe harde schijf bij de ene laptop niet herkent wordt. enig idee iemand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan