Vraag over externe HDD mbt mac en windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
3
Alvast mijn excuses als dit hier niet thuis hoort, ik ben nieuw (A)

Ik zoek een externe hardeschijf met een opslagcapaciteit van 1TB, met backupsoftware. Het doel van deze schijf is om van 4 pc's een backup te maken, en om op een apart gedeelte films te plaatsen. De 4 pc's waar backups van gemaakt moeten worden zijn windows pc's. Hij moet echter ook compatible zijn met een macbook, daar ik de hardeschijf via usb wil aansluiten op een macbook, om daarop de films te kijken voor op vakantie.
Nu heb ik wat nagevraagd bij de mediamarkt en daar kreeg ik een heel verhaal te horen over verschillende formats die nodig zijn om dit te laten werken, maar ik snap er weinig tot niks van. Ook zeiden ze dat als je een compatible format wil gebruiken voor windows en mac tegelijk, dat je geen bestanden groter dan 4GB op de schijf kan zetten per keer.. Aangezien de films gewoon goede kwaliteit zijn zijn de bestanden wel een stuk groter dan 4GB, dus wat kan ik het beste kopen om aan mijn eisen te voldoen?

Alvast bedankt en sorry voor het wat vage verhaal, ik snap er zelf vrij weinig van vandaar..
 
Installeer op de mac : macFUSE en Tuxera NTFS

Nu kun je gewoon NTFS harde schijven bereiken met lezen EN schrijven.
Voor mac kun je gewoon TimeMachine gebruiken als backup systeem.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de verkoper staat de hardeschijf automatisch in een andere format, hoe kan ik deze dan omzetten naar NTFS?
 
Misschien was ik nog niet duidelijk genoeg dan, ik bedoel hoe formatteer je dat naar NTFS :confused:

EDIT: Ik heb zojuist MacFUSE en Tuxera NTFS geïnstalleerd op m'n macbook, maar is er ook een gratis versie van tuxera? Ik heb nu een 15 dagen durende trial, maar een gratis gelimiteerde versie oid zou fijn zijn..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan