Vraag over Filemaker 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

NurseX

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hoi hoi,

Ik zit erover na te denken om filemaker aan te schaffen, maar ik heb er een vraagje over:
Is het mogelijk om een database te maken en daarna te gebruiken op een pc waarop filemaker niet staat geinstalleerd. Kun je er dus exe bestanden mee maken?
Ik wil namelijk een database voor mijn werk maken die op meerdere plekken in te vullen is. Momenteel gebruiken we excess hiervoor, maar het nadeel van excess is dat de layout vaak verknoeit word (per ongeluk :@$%) door andere.

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag.

Greetz. Josh

Geen idee of je er .exe van kunt maken, maar je kunt wel je (invoerscherm-)layouts beschermen, want je kunt rechten uitdelen per gebruiker die aanpassingen in de layout wel of (juist) niet mogelijk maken.

Vraag je wel af (omdat het blijkbaar om een database-systeem gaat) of je data zo speciaal is dat je geen gebruik kunt maken van online voorraadbeheer, facturatie, bezoekregistratie etc. (webbased) programmatuur.
Scheelt een hoop gedoe (Filemaker is niet 1-2-3 goed ingericht) en je hoeft je dan niet meer over backups, layouts etc. in te zitten.

Tijs.

Op zich is een datbase niet echt nodig, het gaat me erom dat patientjes die op de afdeling liggen ingevoerd kunnen worden en dat je kan aanklikken wat ze hebben. Het is dus een afdelingsoverzicht. Data hoeft niet bewaard te blijven als patientjes naar huis gaan, alleen de huidge bezetting komt erop te staan.
Ik heb het ook al met PDF invulformulier geprobeerd, nadeel is dat het erg traag opstart en dat je niet kan delen zoals in excel wel mogelijk is. Meerdere units moeten tegelijkertijd hun patientjes kunnen invoeren.
Ik hoop dat dit begrijpelijk is. Ik heb al we gegoogled dat het mogelijk is om van filemaker het mogelijk is om het op het web te instaleren en dan kunnen meerdere gebruikers eraan werken, maar ik weet niet of ik het van mijn werk op het web mage zetten...

Heeft iemand anders nog een ander voorstel qua software?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan