• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over formule ALS(...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel Doetjes

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Hallo!

Ik wil een Excel document maken waarin mijn collega's visitekaartjes kunnen bestellen. Omdat ons bedrijf meerdere vestigingen kent en ik fouten wil voorkomen, wil ik graag de invoer van vestigingen koppelen aan het opvoeren van adres, postcode etc.

De functie ALS in Excel beperkt zich tot maximaal 7 voorwaarden en ik wil 25 vestigingen kunnen opvoeren.

Ik heb geprobeerd door een geneste functie dit probleem te verhelpen, maar dat lukt me niet.

Hierbij vind je een voorbeeld waarbij de formules te vinden zijn in cel A100 en A101.

Iemand een goed idee?

Bijlagen

Je kunt beter een database op een 2e werkblad maken en dan de functie "Horizontaal zoeken" gebruiken.

Nogmaals ten overvloede:D
Heb dit voorbeeldje tenslotte niet voor niks gemaakt.:p

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie programmeerwerk! Ik zal morgen op mijn werk het document uploaden wat ik daar heb gemaakt...

De functie ALS kan vele malen meer dan 7 maal ingevoerd worden.

Voor de eerste ALS direct een ( en bij de laatste uiteraard een extra ) en je kan zoveel ALSEN invoeren als je wilt.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan