• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over formule voor logische test

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosterveer

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Ik wil twee cellen met elkaar vergelijken, als deze gelijk zijn dan moet er in een andere cel bij het getal in die cel 1 opgeteld worden. Als ze niet gelijk zijn hoeft er niks te gebeuren.

Ik gebruik de volgende formule maar die werkt helaas niet:

=als(A1=A8;D8+1;D8+0)

wat doe ik fout????

groetjes Kitty

Kitty,

Je formule is toch goed, maar als er in D8 niets staat zul je ook niets zien.

=ALS(A1=A8;D8+1;D8) +0 hoeft ook niet.

Maar als A1 en A8 leeg zijn wordt er ook bij D8 1 opgeteld, dus als alles leeg is zal er 1 staan

Laatst bewerkt:
in A1 komt de code die aan een barcode hangt, dus zodra ik een product scan komt er daar een getal te staan. Ik wil dus als ik iets scan dat er gelijk in mijn verkooplijst een verwerking hiervan plaatsvindt.

Oei, en die waarde moet worden vastgelegd.
Dus als je een artikel scant, en er 5 stuks van verkoopt, moet in je voorrad lijst 5 afgehaald worden.
Maar zodra je de bestellijst afsluit, gaan de formule's weer op nul, en je voorraad lijst dus weer omhoog.
Ik denk dat het vba code's gaan worden.
De afgetrokken waarden moeten namelijk bij afsluiten van je order worden opgeslagen.
En bij anuleren order niet.
Controle of de gevraagde voorraad wel aanwezig is, is de volgende stap.

Zit ik in dezelfde richting? Of ga ik te snel / ver?

Kitty,

Kun je niet een klein voorbeeldje toevoegen hoe een en ander eruit moet zien, en wat je als resultaat wilt.

Toch te snel

Het is eigenlijk meer een verkooplijst. Het is dus de bedoeling dat er na de scan bij het goede product 1 toegevoegd word. Basis van alles even gauw toegevoegd onder paperclipje.

Bijlagen

Hang Excel file bij, en eerst zippen met Winrar of Winzip.

Dit kan enkel met VBA Kitty.

Doe een Worksheet_Change event.

Dit kan enkel met VBA Kitty.

Doe een Worksheet_Change event.

Ik vrees dat ik hier niet uit ga komen en het toch maar uit ga besteden, is zoiets in Access wel haalbaar?

Als er iemand is die mij toch hiermee (eventueel tegen vergoeding :) ) wilt helpen, mail dan even naar: info@ikwilinkt.nl

Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp tot zover :)

Ik vrees dat ik hier niet uit ga komen en het toch maar uit ga besteden, is zoiets in Access wel haalbaar?

Wel Kitty,

Je hebt 2 mogelijkheden: ofwel ga je voor de simpele oplossing en zet je voor elk product een ALS functie. Dat is wel af te raden indien het nogal wat producten zijn.

De andere oplossing: VBA heeft veel meer mogelijkheden, en je hoort me al komen...: zonder externe hulp gaat dat niet vanzelfsprekend zijn om dat op 1, 2, 3 te doen. Hangt natuurlijk af van jouw eigen VBA kennis en de tijd die je erin wilt/kan steken; meer bepaald het programmeren van events (gebeurtenissen). Ook ga je met deze nuttige informatie wel wat willen doen. Heel veel op Ozgrid is trouwens het lezen waard.

Overstappen naar Access zou volgens mij enkel interessant zijn om veel (en dan bedoel ik, écht veel) data te behandelen. Excel is intuïtiever.

En nu bed opzoeken voor mij ;-)

Wigi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan