vraag over FrontPage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste helpers,
Ik wil in het programma FrontPage een woord typen met de letter e maar dan met de twee puntjes er boven op.Dat doe ik dan altijd (in andere programma's) door op Alt te drukken en dan te drukken op het nummerieke toetsenbord het cijfer 137.Als ik dat dus zo doe in FrontPage dan zie ik dus niet de letter e met twee puntjes er boven op maar daar in plaats van een klein zwart driehoekje.Wie kan mij vertellen hoe dat kan en beter nog hoe krijg ik de letter e met twee puntjes er boven op in FrontPage? Graag een niet te moeilijk uitleg want ik behoor tot de senioren.Mijn hartelijke dank.Tunica/Sjaak
Overigens is het zo dat wanneer ik in dit venster een letter e met twee puntjes er in wil typen en dat dus doe met ALT en 137 dan verdwint de hele site van helmij,misschien is er ook iemand die dat voor mij kan uitleggen ,alhoewel dit minder belangrijk is, maar begrijpen doe ik het niet.

En met shift ingedrukt,
dan dubbelle " dan de e
zou ë moeten geven.

Verkeerde tekens in een webpagina kan veroorzaakt worden door verkeerde karakterset.

:cool:

bedankt

En met shift ingedrukt,
dan dubbelle " dan de e
zou ë moeten geven.

Verkeerde tekens in een webpagina kan veroorzaakt worden door verkeerde karakterset.

Bedoeld u dat ik op mijn toetsenbord Shift moet drukken en ingedrukt houden,dan moet drukken op de toets met de " er op en dan op de letter e moet drukken?,Bij de twee laatste moet ik dan uiteraard wel Shift los laten.Mijn excuus voor de misschien domme vraag

Probeer maar:
Shift ingedrukt
nu "
shift los
dan e

ë

Kijk ook even in html mode van Frontpage welke karakterset (Charset) er staat.

opgelost

Probeer maar:
Shift ingedrukt
nu "
shift los
dan e

ë

Kijk ook even in html mode van Frontpage welke karakterset (Charset) er staat.

Het is me gelukt.Hartelijk dank voor uw moeite en geduld.Nog een kleine vraag als dat mag: Hoe kan ik kijken in de html mode van FrontPage welk karakterset er staat?Kunt u mij dit stap voor stap uitleggen misschien.Groet Tunica/ Sjaak

In de kop van de html moet de karakterset voorkomen,

Zoiets:
==============================
<html>
<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

<title>New Page 2</title>

</head>
========================

In frontpage kun je html mode instellen
of in de verkenner op een file klikken, en "bron bekijken" in de browser aanklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan