vraag over ftp in batch

Status
Niet open voor verdere reacties.

racinfo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Berichten
3
wanneer ik ftp commando's uitvoer komen deze in een batch bestand altijd zichtbaar op beeld; is er een manier om de ftp commando's op de achtergrond uit te voeren? Zodat bijv. de CD / GET / PUT opdrachten niet zichtbaar zijn voor de gebruiker van de computer? Bedankt alvast.
 
Vraag verplaatst van dit oude topic naar Programmeren.

Als je aan het begin van je batch-file de regel @ECHO OFF toevoegt, worden alle daarna volgende regels niet meer getoond in het commandovenster :)
 
@ KwarK, dank voor de snelle responce. Helaas werkt dat niet: het ontlokt de volgende opmerking: Ongeldige opdracht en vervolgens zie je alle uit te voeren opdrachten (weer) in beeld verschijnen. Deze foutmelding verschijnt dus indien je @echo off toevoegd aan de ftp text (configuratie.txt) file zelf. Uiteraard heb ik het ook geprobeerd in de batch (transfer.bat) file waarin de opdracht ftp -n -i -s:configuratie.txt is opgenomen, maar dan wordt ftp NIET meer uitgevoerd d.w.z. alle volgende ftp commando's in de configuratie.txt file werken dan helemaal niet.

Inhoud batch (transfer.bat) bestand:
@echo off (hierna werkt niets meer)
FTP -n -i -s:configuratie.txt

Inhoud ftp (configuratie.txt) bestand:
OPEN xxx.xxx.xxx
USER xxxx
PIN
PROMPT
VERBOSE
BINARY
CD /
PUT enz. enz.
 
Laatst bewerkt:
Ah inderdaad, ik zie dat het ftp-commando alsnog getoond wordt. Maar dat kunnen we voorkomen door de output daarvan naar een tekstbestand weg te schrijven. Maak een leeg tekstbestand aan met de naam response.txt. Het bestand transfer.bat krijgt de volgende inhoud:

Code:
@echo off
ftp -n -i -s:configuratie.txt >> response.txt

Je configuratie-bestand blijft ongewijzigd (voeg hier dus niet het commando @echo off aan toe!).

Je zult nu zien dat de FTP-commando's en de antwoorden van de server naar response.txt worden weggeschreven. Draai je je .bat-bestand een tweede keer, dan wordt response.txt langer; wil je dat niet, dan kan je zorgen dat het bestand volledig overschreven wordt door één van de >-tekens in het betreffende commando weg te halen. Wil je het bestand wissen, voeg dan nog deze regel toe aan het .bat-bestand:

Code:
echo xxx > response.txt
 
@ KwarK, zojuist even getest en inderdaad, nu werkt het wel. Mijn dank is groot !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan