vraag over ftp sftp ftps

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmoon

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
ik werk hier met ftp voor het backuppen van documenten, maar toen ik zag hoe makkelijk het is om je wachtwoord te achterhalen schrol ik.
Nu heb ik op google gezocht naar een andere oplossing en ik kwam uit op sftp en ftps maar het word niet in duidelijke taal vertelt wat nou veiliger is.

Mijn vraag is of ftps of sftp je wachtwoord encrypt.
En doet ftps en sftp je data encrypte?

Alvast bedankt voor de reactie!

Hier een mooie quote van Wikipedia:
Het Simple File Transfer Protocol wordt regelmatig met Secure File Transfer Protocol of met het SSH File Transfer Protocol verwisseld, omdat deze beide ook met SFTP afgekort worden.
Ik wil je wel helpen maar snap er niks van:confused: Waarom zou je iets de zelfde afkorting geven, als het een andere betekenis heeft, maar wel met het zelfde te maken heeft? Dan vraag je toch om verwarring? Stomme ICT'ers:P

Bedankt voor je reactie

ik heb zelf ook nog even gekeken, maar er zijn ook site's waar staat dat je ze niet met elkaar mag verwarren, wat voo rmij alleen nog maar meer verwarring brengt. misschien reageer iemand nog hierop die precies weet wat het is.
Het zou wel stom zijn als iedere website die het aanbied sftp en ftps vermeld in plaats van gewoon 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan