Vraag over geheugen bij Samsung ATIV book 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

baloew

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hallo iedereen,
Ik zit te denken om de Samsung 15 inch ATIV Book 9 te kopen, maar iets viel me op.
Het heeft naast de 128GB SSD geen 'normale' hard drive. Hoe werkt dit? Wat moet ik met alle programma's en multimedia doen? Op mijn normale PC heb ik moeite ruimte te krijgen in het 1TB opslag.

edit: ik ben nog niet zeker met de keuze van deze laptop. Ik wil een Macbook-achtige laptop (licht, mobiel, maar toch krachtig), maar ik kan niet omgaan met MacOS.
Wanneer iemand andere suggesties heeft naast deze, laat het aub weten!

edit: in de titel bedoel ik natuurlijk opslag i.p.v. geheugen

Laatst bewerkt:
Ja je hebt maar een 128GB SSD. Daar zou je het mee moeten doen.
http://tweakers.net/pricewatch/320688/sony-vaio-svs1512v1e/specificaties/

Is dit niet wat? Het heeft een beetje een apple air look (Zelfs mooier vind ik en veel betere specificaties), ook kan je het toetsenbord verlichten ect.

- 640GB hardeschrijf
- Full HD 1920x1024 scherm > Apple air 1440x900 (WXGA+)
- 15,6 Inch
- 6GB geheugen
- Krachtige videokaart: GT 640M
- Dolby® Home Theater® v4 geluid
- HD webcam
- Levensduur batterij (uur) 6,5 (Stamina-modus)/4,5 (Graphics-modus)
- Laadtijd batterij (uur) 3
- Gedetailteerde specificaties: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1512v1e > Er kan een andere batterij in gaat de laptop 13 uur mee.

Ideaal om films mee te kijken en af en toe een spelletje te spelen.
Volledige looks laptop: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/tab/overview

Laatst bewerkt:
@sander17111988

Die is zwaar overprijst voor wat ie te bieden heeft!

@TS

Ik raad ASUS aan. Kijk hier maar eens rond.

Maar het klopt wel. In die Samsung zit maar 128 GB geheugen.

Laatst bewerkt:
Daar heb ik eerst ook naar zitten kijken voor de TS. Maar het heeft geen Apple air (Macbook) look die de TS wilt.

Sony is ook niet verkeerd hoor, was er eerst ook geen fan van. Maar mijn zus heeft er 1, nu al 2 jaar en hele goede services leveren ze.
Ook nog nooit problemen met de laptop gehad. Wel is het in Duitsland, misschien dat dat nog wat uit maakt. Op het gebied van Service, maar het was gewoon bij een Saturn. Die hebben ze ook in Nederland.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie en bedankt voor de reacties!
Ik heb liever geen laptop die zwaarder is dan ~2,5kg (moet ergens een grens stellen), aangezien ik de laptop veel heen en weer moet dragen. De Asus N56VZ series vind ik toch iets aan de zwaardere en dikkere kant, maar ik heb hem zeker op het lijstje staan. Ook zou ik graag een SSD erin willen. Maar als dat de enige harde schijf is, dan wel het liefst minstens 256GB.

Ik ben er ook achter gekomen dat in de categorie 'dun & licht' er 'betere' 13 inch dan 15 inch laptops beschikbaar zijn. Een groter scherm is altijd leuk, maar het moet niet ten koste gaan van de prestaties/gewicht. Tot nu toe deze gevonden:

Lijstje 15 inch:
- Samsung NP700Z5C-S02NL
- Asus Zenbook UX52VS-CN021H
- Sony Vaio SVS1512V1E
- Asus N56VZ-S4215H

Lijstje 13 inch:
- Samsung Series 9 NP900X3E-K01NL
- Asus Zenbook UX31A-C4027H Deze viel me in de smaak (waarom is deze goedkoper dan deze?)
- Dell XPS 13 L321X-MLK (Tweakers)

Tot hier mijn kennis. Welke heeft een goede prijs/kwaliteit en evt. andere suggesties? Thanks!

Laatst bewerkt:
Bij de Asus N56VZ-S4215H heb je de beste prijs/prestatie verhouding.
De Sony heeft de gewenste looks en is goed uit te breiden. Onder andere de batterij, waardoor de laptop tot 13 uur mee gaat.

De Asus heeft een betere processor dan de Sony. Maar voor simpel werk met Word, Excel & Powerpoint. Zijn beide laptops ideaal en zal de Asus niet veel meerwaarde hebben.
Als je met Zware programma's zoals autocad en Virtual machine gaat werken. Zou je voor de Asus moeten gaan (I7)

Het enige echte verschil wat voor jouw essentieel is, lijkt mij:

- De Asus in 2,7 KG en de batterij gaat maar tot 3 uur mee.
- De sony is 2Kg en de batterij gaat standaard tot 6.5 uur mee. Kan je upgraden naar 13 uur.
- Beide apparaten zijn uitbreidbaar met een SSD

Gezien je de pc gaat gebruiken voor reizen. Lijkt de Sony mij persoonlijk de beste optie. 13 inch is weer iets aan de kleine kant vind ik persoonlijk. (Je kan hem ook in die maat nemen)

Edit: Verschillen tussen de zenbooks zijn de Windows versies. (Windows 8 en Windows 8 pro)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan