vraag over geheugen snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramamdphenom

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Hallo, ik heb een vraag over mijn geheugen snelheid .
Ik zeg eerst even wat voor een systeem ik heb:

Moederbord: K9A2 CF-F socket AM2+
Processor: AMD Phenom 2 3.0Ghz
Geheugen : 1 set OCZ 4GB 1066-555 XTC Platinum en 1 van OCZ 2GB 1066-555 XTC Platinum dus in totaal 6GB geheugen.
Videokaart: Ati HD 3870 .
Voeding : 620 Watt

Windows Vista 64 bits .

Nou en nu mijn vraag :
Ik heb een probleem met mijn geheugen snelheid als ik het geheugen op 1066mhz handmatig instel dan heb ik steeds last van Bleuscreens maar als ik hem op automatisch instel dan gaat hij op 800 MHz staan en dan heb ik geen last van bleuscreens maar dan is hij wel een stuk langzamer dan als hij op 1066mhz staat dus ik vind het wel zonde als hij op 800 mhz staat dus hoe krijg ik hem stabiel op 1066mhz ingesteld ??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Alvast bedankt
Groeten Bram:)

Laatst bewerkt:
CAS Latency (CL) 5
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 5
RAS-Precharge-Time (tRP) 5
Row-Active-Time (tRAS) 18

Dit zijn de timings van je OCZ geheugen
Als je andere geheugen hier van af wijkt werkt het geheel niet meer.

WELKOM OP HELPMIJ....

info over het bord:

Controleer voor het aanschaffen van geheugen of het merk of type compatible is met het moederbord. Deze informatie kunt u vinden op de website van de fabrikant van het moederbord.
Let op! DDR2-1066 wordt alleen ondersteund door AM2+ processoren en zal op AM2 processoren slechts op 800 MHz. Werken.
Waarbij een bios update wellicht nodzakelijk is.Maar of je dat nu merken zal dat verschil tussen 1066 en 800??wmhaaa

Laatst bewerkt:
In dit geval zou een Bios update mogelijk kunnen helpen, m.n. omdat van verbeterde geheugen compatibiliteit en systeem prestaties wordt gesproken.
Link

Bios updates raad ik niet zomaar aan, omdat als het misgaat de pc niet weer wil opstarten en je het mobo alleen met een nieuwe rom chip aan de praat krijgt.
In de meeste gevallen gaat het echter gewoon goed en in dit geval kan het zinvol zijn.

mvg Leo

(alternatief is de 800mhz instelling gewoon accepteren, ook bepaald geen ramp, want in de praktijk merk je niet gigantisch veel verschil)

Laatst bewerkt:
Ja ik heb al is een BIOS update gedaan dus ik ga even kijken welke versie ik heb , met msi gaat dat heel erg makkelijk is een heel handig tooltje voor .

De row active time is anders van de 2 Gb module.
Haal eens de 2 Gb module uit je pc en probeer het nog een keer.
4 Gb is ruim voldoende om de programma's te laten draaien.
De rest is overkill

ik heb net even de bios geupdate de versie was 1.8 en nu is die 1.10 ik hoop dat hij het nu gaat doen.

De row active time is anders van de 2 Gb module.
Haal eens de 2 Gb module uit je pc en probeer het nog een keer.
4 Gb is ruim voldoende om de programma's te laten draaien.
De rest is overkill

Hoe kan dat als alles van het zelfde type is?????????

Als ik in de handleiding kijk vind ik alleen geheugen ondersteuning tot 800mhz
Dit geldt voor v1 blijkbaar zijn er meerdere versies van dit bord, want nu staat er duidelijk 1066 op de site

Een ander iets het dual channel verhaal. De modules zijn verschillend, dus dat werkt niet.
Mogelijk is het daarom nodig om bank 1 en bank 3 te vullen. ipv 1 en 2, of had je dit al geprobeert?

Een overweging is ook, als verder niets helpt, om de snelheid van de CAS Latency (CL) op 4 te zetten.
Dat is een soort overklokken wat het geheugen w.s. aan kan (omdat het 1066 geheugen is) en sneller maakt.
Met de vista memorytest kun je dan zien of het systeem stabiel blijft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan