Vraag over geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire E380 met 2x1gb geheugen. Op mijn moederbord heb ik 4 slots. Twee zwarte en twee oranje. Ik wil er graag 2x1gb bij zetten. Wat moet ik dan hebben?:o
Groeten

Koenster:thumb:

Hoi,

Als je pc wizard download en installeert die meld je waarschijnlijk wel welk geheugen je hebt.

Modag

bedankt voor de snelle reactie.

ik ga pc wizard installeren. maar moet ik dan ook nog vista 64x installeren met 4gb?

Ja / Nee.
Als je 32 hebt dan ga je van de 4 giga geïnstalleerde RAM maar 3,2 kunnen gebrruiken, wil je de totale hoeveelheid kunnen gaan benutten dan moet je idd. Win 64 installeren.

Hoi,

Om de 4 gig geheel te benutten zou je inderdaad xp of vista 64 bits moeten hebben anders wordt er max. 3,25 gig herkend.

Modag

oke bedankt.

Vraag opgelost allen ik heb nog een andere vraag:
Sindskort is mijn vista erg traag met opstarten weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

Alvast bedankt,

Koen

Als je geen virussen en / of spyware hebt opgelopen, dan zou mijn 1e reactie zijn :
systeemonderhoud voer je wel regelmatig uit?

Schijfopruiming / defragmentatie etc. etc.

ja dat heb ik allemaal geprobeert maar niets helpt.
mijn opstarttijd is nu zeker 4 tot 5 minuten.(Na het vista laadbalkje)

Koen

Recentelijk nieuwe programma's geïnstalleerd en weet je heel zeker dat je geen spyware en / of virussen kan hebben opgelopen?

ik weet niet zeker of ik virussen heb, hoe kan ik dat makkelijk testen??

Met een goede virussscanner. Ik mag toch hopen dat je er één op je systeem hebt zitten?

Doe eens een testje, start op in de veilige modus en kijk eens hoe lang dat duurt.

Dan is er toch een (door jou) geïnstalleerd programma of een Windowsservice die het geheel vertraagd. Welke? Ik heb er geen flauw idee van.

hoe kan ik daarachterkomen?

Ik heb trouwens wel en usb hub (met een webcam ering) afgekoppeld en er niet meer ingestopt zonder de stuurprogramma's te deïnstalleren. misschien kan dat het zijn??

Koen

Dát is een hele goede. Als de software zoekt naar een aangekoppeld apparaat wat er niet meer is, dan zou de lange wachttijd / zoektijd te verklaren zijn. Déinstalleer de software en je weet of het dé oorzaak was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan