Vraag over geluid-instellingen TV kaart (XP MCE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lybaert

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
18
Hallo,

Ik heb niet echt een probleem, maar gewoon een vraag, dus dit is misschien de verkeerde thread waarin ik post ..

In mijn oude pc (XP Home Editon) zit er een TerraTec tv kaart, als ik het geluid van de tv tuner harder of zachter zet zie ik het schuifregelaartje bij 'Lijningang' in het programma 'Volumeregeling' omhoog of omlaag gaan. Dat is handig, want als ik dan een liedje of een video wil afspelen op die pc demp ik de 'Lijningang' even zodat ik wel het liedje dat ik wil afspelen kan horen maar niet meer de tv hoor.

Op mijn nieuwe pc (XP Media Center Editon) kan dat niet, als ik tijdens het tv kijken een liedje of video wil afspelen moet ik perse het programma 'Media Center' (de tv dus) sluiten want anders hoor ik 2 verschillende geluiden door elkaar. Het geluid van de tv kan ik dus niet aanpassen met 'Lijningang' maar alleen met 'Regeling voor afspelen' of 'Wave' (in Volumeregeling).

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, wat ik wil is dus het geluid van de tv kaart apart kunnen aanpassen ten opzichte van het algemene 'Windows geluid', dat je kan veranderen met o.a 'Wave'.

Dus is het mogelijk om de instellingen van 'Media Center' zo aan te passen dat het geluid te horen en aan te passen is via 'Lijningang' ?? Ik heb al eens in de instellingen van Media Center gekeken, maar er viel niet veel aan te passen wat dat betreft.

Alvast bedankt ...

Groeten,
Kevin.

P.S: Als ik onduidelijk ben, please tell me :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan