• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over geordend kopieren van data uit kolommen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem29

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hallo!

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb in totaal drie kolommen met data, in de linker twee kolommen staan de gegevens (met soms een kopje tekst ertussen) en in de derde kolom staan 2 categoriën A en B. Tussen A en B staan een wisselend aantal lege regels.
Bij de rijen met B wil ik nu de waarden uit de eerste twee kolommen die bij de bovenstaande categorie A staan. Het bijgevoegde voorbeeldje maakt dit hopelijk duidelijk.

Mijn totale data file is veel groter dan dit voorbeeld natuurlijk en het gaat me niet lukken om dit handmatig te doen.

Elke hulp wordt erg op prijs gesteld!

Bijlagen

Hallo!

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb in totaal drie kolommen met data, in de linker twee kolommen staan de gegevens (met soms een kopje tekst ertussen) en in de derde kolom staan 2 categoriën A en B. Tussen A en B staan een wisselend aantal lege regels.
Bij de rijen met B wil ik nu de waarden uit de eerste twee kolommen die bij de bovenstaande categorie A staan. Het bijgevoegde voorbeeldje maakt dit hopelijk duidelijk.

Mijn totale data file is veel groter dan dit voorbeeld natuurlijk en het gaat me niet lukken om dit handmatig te doen.

Elke hulp wordt erg op prijs gesteld!

Plak onderstaande macro in je bestand en de gegevens worden weergegeven zoals in de kolommen H t/m K.

Code:
Sub Vullen()
Dim iSRij, iRij, iKol As Integer
    iRij = Range("D65536").End(xlUp).Row
    iSRij = 5
    While iSRij <= iRij
        If Range("A" & iSRij) = "" Then
            For iKol = 1 To 2
                Cells(iSRij, iKol).Value = Cells(iSRij, iKol).End(xlUp).Value
            Next
        End If
        iSRij = Cells(iSRij, "D").End(xlDown).Row
    Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt! Maar helaas werkt het niet helemaal goed en dat komt misschien omdat mijn voorbeeld-file eigenlijk te simpel was. Ik heb hier een klein stukje van de hele file genomen. Zou je daar hetzelfde trucje nog eens kunnen proberen (mij lukt het niet in ieder geval)?
Nogmaals erg veel dank!

Bijlagen

Bedankt! Maar helaas werkt het niet helemaal goed en dat komt misschien omdat mijn voorbeeld-file eigenlijk te simpel was. Ik heb hier een klein stukje van de hele file genomen. Zou je daar hetzelfde trucje nog eens kunnen proberen (mij lukt het niet in ieder geval)?
Nogmaals erg veel dank!

Bij deze.
Je kunt de macro laten lopen voor het gehele bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik ben nu beetje in de war: bedoel je deze macro? Lijkt bij mij niks te doen... (maar kan zijn omdat ik weinig ervaring met VBA en Macro's heb)

Sub Vullen()
Dim iSRij, iRij, iKol As Integer
iRij = Range("C65536").End(xlUp).Row
iSRij = 4
While iSRij <= iRij
If Range("A" & iSRij) = "" Then
For iKol = 1 To 2
Cells(iSRij, iKol).Value = Cells(iSRij, iKol).End(xlUp).Value
Next
End If
iSRij = Cells(iSRij, "C").End(xlDown).Row
Wend
End Sub

Ha! Hij doet het! Weet niet wat ik net verkeerd deed. Heel erg bedankt voor het oplossen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan