• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over gesloten post:naamgeving automatisch laten doorvoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter saso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

saso

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Ik heb ook zo'n soort probleem maar wil ik bij mij de nummering ook nog eens apart invoeren(heb helaas momenteel geen excel op deze computer,hoop dat de tekst duidelijk is).

Ik wil dus in een ander veld bepalen waar de nummering moet beginnen voorbeeld:

in veld g3 van sheet 1 geef ik de naam op en in veld h3 van sheet 1 geef ik dan het begin op van de nummering. in veld g4 staan dan de aantallen vermelden van computers.

Dank u

Beetje lastig als je geen excel op de Pc hebt staan.
Maar bedoel je zoiets.
Zet deze in G4:
Code:
=ALS(RIJ()-3>$H$3;"";$G$3&TEKST(RIJ()-3;"-0000"))
en doorvoeren naar onderen zover als nodig.

pc pas geherinstalleerd; ben excel nog aan het downloaden maar schiet niet echt op. Duurt nog een uurtje of 2(smallband).

Maar wat ebtreft het doortrekken; kan dat niet automatisch? Dus als er bijvoorbeeld in sheet2 cel a2 een waarde staat, dat de zojuist genoemde formule dan automatisch in het veld komt??

kan dat niet automatisch? Dus als er bijvoorbeeld in sheet2 cel a2 een waarde staat, dat de zojuist genoemde formule dan automatisch in het veld komt??

Ik denk dat je het via VBA wil verkrijgen , zoals de oplossing van "GINGER " Leo in de desbetreffende topic die Paul-RT aanhaalde . Geef dan morgen maar een voorbeeldje wat waar moet staan , alhoewel de macro heel duidelijk is . wat waar komt te staan .in je eerste posting spreek je over sheet 1 , nu al over sheet 2

Hoi Daniël,

Die had ik ook gezien, maar als je de waarde terug zet, van bv. 25 naar 10, verwijderd het de overige regels niet.
Maar met jullie kennis van VBA zal dit ongetwijfeld een eitje zijn.
Ik volg het wel.

Maar met jullie kennis van VBA zal dit ongetwijfeld een eitje zijn.
Ik volg het wel.

Hallo Harry , met mijn prille kennis van VBA , stel dat het een zachtgekookt eitjes is die breekt :p Ik wacht op een bestandje van TS , je hebt het al meerdere malen gezien dat ze iets vragen en dan terug moeten her vragen , tja maar het staat ergens op een ander blad of in een andere rij enz.
Ik ben even moeten terug gaan naar het berichtje een clearcontents voorzetten en hups
Code:
Sub Verdubbel()
    [D2:D100].ClearContents
    For i = 1 To Range("B2").Value
        Cells(i + 1, 4).Value = Range("A2").Value & Format(i, "0000")
    Next i

End Sub
een ietsjes gewijzigde code voor het bestandje van Leo in de andere topic
Code:
Sub Verdubbel()
Dim iLastRow As Long
    iLastRow = Cells(Rows.Count, "D").End(xlUp).Row
    Range("D2:D" & iLastRow).ClearContents
    For i = 1 To Range("B2").Value
        Cells(i + 1, 4).Value = Range("A2").Value & Format(i, "0000")
    Next i
End Sub

Laatst bewerkt:
Off topic:

Ja, dat zie je nu al in #5. :p
Geduld dus Daniël, het downloaden duurt ongeveer drie kwartier en de rest. :D
Zal te laat worden, moet vroeg op.

@Daniël
Vermijd het onnodig declareren van variabelen (werkgeheugen is kostbaar);)
Deze
Code:
Dim iLastRow As Long
    iLastRow = Cells(Rows.Count, "D").End(xlUp).Row
    Range("D2:D" & iLastRow).ClearContents
kan ook zo
Code:
Range("D2:D" & Cells(Rows.Count, "D").End(xlUp).Row).ClearContents

Ik heb even een snel voorbeeld excelletje geplaatst om een idee te geven.
Ik ga dat van jullie ook eens testen
In de sheet werkdata plaats ik de hoeveelheid pc's(dit gaat automatisch via een count op de kolom), de naam en het beginnummer.

In sheet data gaat dit dan doorgetrokken worden

Bijlagen

saso ik zou je graag verder helpen , maar ik snap de vraag niet zo direct , maak anders een manueel voorbeeldje met kleuren zet in een ander kleur wat op tabblad "data" moet komen .of wil je het zoals dat voorbeeldje van Leo ? Hier is al een vlugge opmaak .

Bijlagen

Het voorbeeld klopt bijna; het verschil alleen is dat de nummering moet beginnen bij "begin" in mijn voorbeeld is dat het cijfer 5. Als er bij aantal dus het aantal "10"staat, dan moet de nummering als volgt gan:
qw-erty5
qw-erty6
qw-erty7

enz, totdat dit 10x gedaan is. Let wel, de nummering kan ook wijzigen; dus het kan ook beginnen bij 05, of 0010

Dan iets in die zin ?
Code:
Sub Verdubbel()

For i = [G6] To Sheets("werkdata").Range("F7").Value
        Sheets("data").Cells(i + 1, 3).Value = Range("F6").Value & Format(i, "0000")
    Next i
End Sub

Ziet er goed uit. Ik ga er mee aan de slag. bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan