• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1962

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
125
Goedemorgen,

Wie kan mij helpen....
Het gaat om het volgende. Bij het bedrijf waar ik werk houden wij grafieken bij met betrekking tot de perioden waarin wij geen werk hebben.. de zogenaamde leegloop.

Momenteel zit in de grafiek verwerkt:
Prognose van de leegloop en de gerealiseerde leegloop.
Nu zou ik graag een stapje verder willen gaan.
Er is namelijk een doelstelling dat de leegloop niet meer mag zijn dan 15%.
We hebben 18 mensen in dienst die ieder 40 uren moetyen werken.
We hebben dus een nullijn nodig op 720 uur want dat is het aantal uren wat gewerkt moet worden. Daarnaast moeten we een lijn hebben op 15% van de 720 uur omdat dat de doelstelling is om niet onder te komen.

Concreet:
Er zou dus een lijn moeten komen op 720 uur en een lijn 108 uur ( dat is de doelstelling dus 15% van de te werken uren) ik hoop dat dit verhaal duidelijk is en dat iemand mij zou kunnen en willen helpen.
Alvast bedankt!

De bestaande grafiek heb ik als bijlage toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Grafiekzip.zip
    7,4 KB · Weergaven: 266
En wat is het probleem dan? Gegeven dat er al 2 lijnen staan die wel gelukt zijn :thumb:

Voeg 2 lijnen toe, en voor elke waarde op de X-as is dit gewoon 720 voor lijn 1 en 108 voor lijn 2.

Dan die 2 lijnen mee in de grafiek zetten.

Wigi
 
voor mij niet simpel

En wat is het probleem dan? Gegeven dat er al 2 lijnen staan die wel gelukt zijn :thumb:

Voeg 2 lijnen toe, en voor elke waarde op de X-as is dit gewoon 720 voor lijn 1 en 108 voor lijn 2.

Dan die 2 lijnen mee in de grafiek zetten.

Wigi

Das nou net het probleem.... dat lukt me net niet.. ik ben geen exelgigant... ik was al blij dat ik deze grafiek had :)
 

Bijlagen

  • Grafiek overzicht leegloop week 01 tm 12 2008.zip
    8,3 KB · Weergaven: 950
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan