Vraag over hardeschijf + back up

Status
Niet open voor verdere reacties.

konijn1991

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2012
Beste helpmij_forum,

pas geleden is de harde schijf van mijn ouders computer kapot gegaan. Nieuwe gekocht, erin gezet en Windows erop geïnstalleerd.
Het probleem is als volgt:

1. Omdat de oude harde schijf kapot is gegaan, zijn we alle bestanden kwijt. Deze willen we natuurlijk proberen terug te halen.
Het lukt me alleen niet om Windows fatsoenlijk op te starten, aangezien op beide schijven Windows is geïnstalleerd. ( als ik ze alle twee aansluit)
Ik weet dat ik dan in de bios moet komen en daar wat moet aanpassen. Weet alleen niet precies hoe dat moet en wat ik moet veranderen, zodat de computer de juiste schijf opstart met de juist werkende Windows.
( Misschien is de schijf wel zo ver kapot dat, dat nog niet eens lukt.)

2. Ook heeft mijn vader 10 dagen gelden een back up gedraaid ( toevallig). Deze heb ik terug geplaatst op de nieuwe schijf. Maar wat doet een back up nou? Slaat een back up alle bestanden op, of slaat hij alleen bestanden op om de
computer werkende te houden? Want als hij alle bestanden zou terug plaatsen, missen we alleen maar een aantal word documenten van 10 die dagen.
In die map waar alle bestanden zijn terug geplaatst krijg ik wel niet alles te zien, lijkt wel of we een hoop missen. ( terwijl wel alle foto's er op staan)

Hopelijk kunnen jullie ons helpen,

bij voorbaat dank Konijn1991:thumb::thumb::thumb:

p.s.
Ik wist niet zeker of dit hier geplaatst moest worden of bij software.

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Over de eerste vraag, draai v.a. bovenstaande CD de harddisk tool voor het merk schijf om die controleren, hang alleen de gesneuvelde schijf in de PC, miss dat het zo wil.

Vraag 2, weet niet wat er zo gebackuped is, als je niet in de mappen komt, wordt eigenaar ervan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan