Vraag over HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lot123

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Aangezien ik niet veel van computers ken, een vraag (die misschien dom lijkt).

Laatst heb ik mij een nieuwe laptop gekocht, waarbij ik een gratis HDMI-kabel gekregen heb. Nu heb ik al een aantal keer de laptop aangesloten op de tv (dus zodat je computerscherm weergegeven wordt op het tvscherm). Nu is mijn vraag: kan ik dit ook omkeren? Dat ik het tvscherm kan weergeven op mijn computerscherm?
Indien ja, is het mogelijk om films van de tv (bv: opgenomen met een digicorder) over te zetten op de computer?

Bedankt alvast!

Welkom op Helpmij! :thumb:

Voor wat betreft het omkeren: nee, dat gaat niet werken... De HDMI aansluiting op de laptop is een UITGANG...

Even gecheckt... de digicorder heeft alleen maar een scart uitgang... als je de films over wilt zetten naar de PC heb je een z.g. "capture device" nodig, zoals bijv. de Pinnacle Dazzle....

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.
Weet jij of dat moeilijk is om mee te werken? (ben echt slecht met alle multimediadingen :o)

Weet jij of dat moeilijk is om mee te werken

Sorry... wat? Een digicorder of een Dazzle?
Werken met een Dazzle is erg makkelijk... deze manier van opnemen heeft echter als nadeel dat het overzetten van de film op een PC evenlang duurt als de speeltijd van de film... Jammer dat die digicorder geen USB uitgang heeft.... dan zou het een stuk vlotter gaan...

Ik bedoelde inderdaad werken met die Dazzle.
Ga eens op internet zoeken waar ik dat "ding" zou kunnen kopen. Lijkt me wel handig.
Heel hard bedankt!

Net even nagekeken ... Mijn digicorder heeft wél een USB-uitgang!
Zijn er dan andere mogelijkheden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het dus niet deze: http://www.interactieve-digitale-tv.be/index.php?cPath=7_32_34

Tja als die usb gebruikt kan worden om de beelden over te zetten heb je verder niets nodig..... Kijk even in de handleiding waarvoor die usb gebruikt kan worden of geef hier even het merk en type van het schitterende apparaat.....

Het zou kunnen dat die aansluiting alleen is om vanaf een usb flashgeheugenstick of een externe schijf beelden op de TV af te spelen....

Hele manual doorgeploegd, vervolgens verder gezocht en gevonden.... helaas, de usb poort is door Tele2 uitgeschakeld en kan dus niet gebruikt worden ( om "illegaal kopiëren" te voorkomen)....... Triest....

Hehe, bedankt, dan zal ik mij vandaag eens gaan informeren over dat andere 'apparaatje'!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan