Vraag over het gebruik van een externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter ns23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ns23

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Ik back mijn bestanden op mijn externe HD. Dit zijn mappen over 1 GB met meerdere mappen erin. Fotomappen bijvoorbeeld. Nu ben ik iemand die enorm veel plaatjes opslaan van het internet. Maar al die plaatjes gaan dan eerst in de harde schijf van mn laptop. Is het een goed idee om om de paar maanden hetzelfde map op mn externe HD te wissen en het vervangen met het map die nu meerdere plaatjes heeft? Want er komen maar een stuk of honderd plaatjes bij eigenlijk en het is niet reeel om alleen maar de nieuwe plaatjes uit te vissen en deze te backuppen.

Is dit een goed idee of kan dit stukjes GB 'verwijderen' uit mn externe HD?
Daarmee wil ik bedoelen, steeds maar weer gigs wissen en vervangen. Raakt de schijf dan niet een beetje in de rommel? Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel. Alvast bedankt.

rommol opruimen

je kan beter alles sorteren mijn voorkeur gaat altijd uit om het op de externe te knallen ik weet niet hoe groot die van jou is

sorteren maak bijv mappen aan met vakantiefoto´s leuke plaatjes grappige plaatjes etc niet van dat het aleen in gedownloade afbeeldingen staat dan raak je de weg kwijt en weet je niet meer waar of hoe je het hebt opgeslagen en alles backuppen heeft eigenlijk niet zoveel zin tenzij je je eigen website hebt etc het stukje verwijderen aleen wat voor jou onbelangrijke informatie is meer niet anders raak je de weg kwijt

Hmm ik heb het idee dat je me niet volkomen begrepen hebt. Het is kort gezegd zo: ik sla mijn hele computer op als backup op mn 500GB externe harddisk. Mijn laptop is maar 40GB. En omdat ik veel plaatjes opsla in verschillende mappen, moeten die nieuwe plaatjes uiteindelijk ook op de externe schijf. Maar omdat het zoeken en uitvissen van welke nou de nieuwe plaatjes zijn en welke al ge"backed up" zijn, wis ik gewoon alles van de externe schijf en kopier het gehele map op mijn laptop gewoon opnieuw op de ex. HD.

Mijn vraag was of dit een rommeltje kan veroorzaken op de Ex. HD. Daarmee bedoel ik of gigabytes theoretisch 'verdwijnen'. Net zoals wat gebeurt met als je een pc voor een lange tijd gebruikt; omdat je zoveel opslaat en installeert en weer verwijderd, wordt het op een gegeven moment een rommel in je pc en gaat ie trager, ook verdwijnen gewoon GB's van je harde schijf. Hoop dat het nu wat duidelijker is, omdat je antwoord eigenlijk niet veel te maken had met mn vraag ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan