Vraag over 'if' en 'else'

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hallo,

Ik wil zelf graag een script maken maar moet daarvoor iets meer weten over php. Het gaat om een soort van 'redirect' script die ik wil koppelen aan een zoekmachine. Als je het zoekveld hebt en je typt een bepaald woord in als 'tw' of 'twitter' wil ik eigenlijk dat je door gaat naar twitter.com. Echter als je een woord op geeft die niet in 'de lijst' voorkomt moet hij de 'waarde' achter een url plakken voor de zoekmachine.

Zelf heb ik zitten kijken en kwam ik op iets als dit uit (het is niet in php zelf geschreven heb namelijk alleen ervaring in powershell en het maken van batch files).

PHP:
<?php

$_Get['q'] = $query

if!($query == tw !(location: https:/twitter.com)
if!($query == twitter !(location: https:/twitter.com)

else!($query == (location: /search.php?q='$ query')
?>

Echter zit ik wel met een puntje veiligheid. Ik wil bijv. wel voorkomen dat ze bijv het script kunnen misbruiken voor redirect spam. Dus dat ze mijn site gebruiken om naar een illegale site te linken via spam mails. Maar aanvullend op het verhaal: een kleine duw zou heel erg welkom zijn. Ik hoop namelijk wel dat ik een beetje in de goede richting denk.

Ik zou je willen adviseren om eerst eens een basiscursus PHP te volgen.

De code die je mee geeft is in geen geval PHP code, wanneer dat wel het geval zou moeten zijn dan is er geen enkele regel code zonder dat er hele vreemde dingen in staan die niet werken en ook nooit zullen gaan werken.

Ik zou je willen adviseren om eerst eens een basiscursus PHP te volgen.

De code die je mee geeft is in geen geval PHP code, wanneer dat wel het geval zou moeten zijn dan is er geen enkele regel code zonder dat er hele vreemde dingen in staan die niet werken en ook nooit zullen gaan werken.

Daarom heb ik ook aangegeven dat ik alleen ervaring heb met schrijven van powershell en batch files. Wat totaal anders is dan php. Wat ook duidelijk in mijn eerste bericht staat :thumb:.

.....
Zelf heb ik zitten kijken en kwam ik op iets als dit uit (het is niet in php zelf geschreven heb namelijk alleen ervaring in powershell en het maken van batch files)
.....

Laatst bewerkt:
Het is zeker niet mijn gewoonte maar voor deze ene keer ga ik een stukje plagiaat plegen, uiteraard wel met bronvermelding.

"Aar (PHP forum)" zei:
Maar hoe wil je een PHP-script maken als je geen ervaring erin hebt, en geen cursus wilt volgen?

Anyway, de stappen zijn als volgt.
Je kan de zoekwoorden in een array of een database zetten, en vervolgens kan je ze met in_array() controleren, in het geval van een database moet je ze met een mysqli_query() ophalen, en fetchen met mysqli_fetch_assoc() waarna je de data hebt.

Die vergelijk je dan (==) met de waarde uit $_GET['q'], de argumenten uit de URL dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan