Vraag over IFF criterium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emilio83

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Goedemorgen,

Ik wil graag het volgende bereiken. Als iemand een nieuw dossier aanmaakt voor een aanlevering van een vervangauto moeten er twee data ingevoerd, namelijk de datum van de heenreis en de datum dat de oproepchauffeur weer terug is. Nu wil ik graag dat de chauffeur voor deze twee a drie dagen automatisch de status “onderweg” krijgt in een andere tabel/formulier. In dit geval werkt dit met een vinkje. Ik wil dus niet handmatig de status van de chauffeur naar onderweg veranderen.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Je hebt dus een tabel waarin je records (dossiers) aanmaakt voor de vervangauto's, waarin je een ChauffeurID opslaat, en vervolgens wil je de status van de chauffeur in de tabel Chauffeurs aanpassen?

De simpelste oplossing is een bijwerkquery die je op het formulier aan een actie of een knop hangt. Die bijwerkquery kun je in het queryvenster maken, waarbij je dan een criterium maakt waarin het ChauffeurID gelijk is aan het chauffeurID van het betreffende formulier, zodat je alleen de chauffeur van dat dossier bewerkt. Vervolgens maak je een knop op je formulier die de betreffende bijwerkquery uitvoert. Die actie (uitvoeren van de query) kun je ook aan een gebeurtenis van een object hangen, zodat hij automatisch wordt afgevuurd. In dat geval moet je de code verplaatsen van de knop naar het object.
Ik zou zeggen: doe het eerst met de query en de knop, dan hoef je niet te programmeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan