vraag over kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Goedenavond PC helpers,
Graag wil ik het volgende vragen: Als ik bv een tekst selecteer in een bepaald programma en dan er rechts op klik en dan klik op Kopieren dan komt die tekst tijdelijk in het kladblok te staan zodat ik hem later in bv een e-mail bericht door er rechts in te klikken en dan te klikken op Plakken er in kan zetten.Als ik bv een minuut later doe met een ander stukje tekst om het weer in bv een e-mail bericht te plakken dan is het eerste stukje verdwenen uit het kladblok, en soms is dat best wel vervelend.Wie weet er een manier om dat te voorkomen.Ik bedoel dus een manier zodat ik bv 5 keer ergens op verschillende tekst kan klikken met rechts en dat dan die 5 verschillende teksten blijven staan in kladblok zodat ik zo ook weer per stuk ergens anders in kan plakken?.Misschien bestaat er ook wel een bijvoorkeur Nederlandstalig programmatje voor wat helemaal geweldig zou zijn.Ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is.Groet Tunica/Sjaak

Laatst bewerkt door een moderator:
Klik met de rechter muisknop op een lege plaats op het bureaublad.
Kies Nieuw en klik daarna op Snelkoppeling.
Typ in het vakje dat nu verschijnt het volgende:
c:\windows\system32\clipbrd.exe
Klik op OK. De snelkoppeling staat nu op uw bureaublad.
Geef de snelkoppeling eventueel een andere naam.

Nu heb je de klembordviewer en kan je plakken wat je wil

Laatst bewerkt:
klembord

Geachte Svennetje,
Ik reageer nog even op uw antwoord van gisteren.Ik heb het volgende gedaan: Klik met rechtermuisknop op een lege plek van mijn bureaublad,klik op Nieuw en klik op Snelkoppeling.Typ in het vakje: c:\windows\system32\clipbrd.exe en klik op Volgende.De snelkoppeling een naam geven bv Klembord en klik op Voltooien.Dit is wat u schreef aan mij.
Toen heb ik een stukje tekst geselecteerd (niet geschoten is altijd mis) uit uw antwoord op mijn vraag en daar met rechts op geklikt en toen op Kopieren geklikt.Toen heb ik uw bericht gesloten.Toen het pictogram met de naam Klembord geopend door er 2 keer op te klikken en toen zag ik de tekst die ik had geselecteerd en gekopieerd had staan (niet geschoten is altijd mis).Toen heb ik rechts boven op het kruisje geklikt en toen weer een stukje tekst geselecteerd en gekopieeerd en toen 2 keer op het pictogram Klembord geklikt en toen zag ik dat de tekst Niet geschoten is altijd mis was verdwenen en er de tekst stond die ik voor de tweede keer had geselecteerd en gekopieerd had.Mijn bedoeling was dus een soort klembord waarop ik bv 4 of meer keer hetgeen ik selecteer en kopieeer bewaard zou blijven,dat was eigenlijk mijn vraag.
Doe ik desondanks wat verkeerd en zo ja wat dan of kan het zijn dat u mij verkeerd heeft begrepen?Vriendelijke groet Tunica/Sjaak (www.semiarundinaria.nl)

Als dit "plakken" vaak voorkomt is notetab een uitkomst.

www.notetab.com
freeware kladblok met varia opties.
Ik gebruik het om handleidingen, webpagecodes, linken etc in te zetten.
Je kunt meerdere documenten tegelijk openen.

Bekijk het even of het geschikt is.

:cool:

kladblok

Hallo Peter Vazed,
Mijn excuus maar dat is zeker niets voor mij,ik behoor tot de oudere generatie en ken totaal geen engels.Nederlandstalige programma's zijn verder altijd welkom.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Sorry, ik heb van deze methode gehoord en gelezen. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd. Het zou idd kunnen dat hij geen meerdere dingen tegelijk kan onthouden, maar MS Office kan dit wel. Maar dat is wss niet jouw probleem.

kladblok

Hallo Svennetje,
Weer mijn dank.Bedoel je dat Ms office wel meerdere dingen tegelijk kan onthouden? En zo ja hoe werkt dat dan en kunt u mij dat misschien ook weer stap voor stap uitleggen?Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit antwoord gaat over Word 2003.
Open maar even een bestaand worddocumentje. Klik nu in de menubalk op
Bewerken->Office klembord. Nu kan je even proberen het één en ander kopiëren. je ziet nu aan de rechterkant dat er meerdere stukjes zichtbaar worden. Deze kan je stuk voor stuk plakken, alles plakken, alles wissen en stuk voor stuk wissen.
Is dit wat?

svennetje

klembord

Hallo Svennetje
Weer mijn dank voor uw moeite en geduld.Het probleem is dat ik op mijn pc geen word 2003 heb maar versie 2007 dus daar zie ik die opties die u noemt niet staan ondanks ik er wel naar heb gezocht.Wie weet is het in versie 2007 wel mogelijk en mag ik het van u horen.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Beste Tunica, ik heb zelf geen office 2007 dus ik ben er niet ervaren mee. Wel heb ik geprobeerd zo veel mogelijk erover op te zoeken.
Open MS Word. Klik op het tabblad Start in de groep Klembord op het startpictogram voor het dialoogvenster Klembord. Nu komt (waarschijnlijk) aan de rechterkant een menu tevoorschijn. Klik in dit taakvenster op de knop Opties.
Hier kunt u de opties voor de weergave van het klembord aanpassen. Dit klembord werkt precies hetzelfde als die van 2003, dus kan je meerdere dingen tegelijk opslaan in het klembord.

Veel suc6

:thumb:

klembord

Hallo Svennetje,
Ik heb gedaan wat u schreef en het ging prima.Morgen probeer ik het helemaal uit voor de rest.Mijn hartelijke dank,samen komen we er wel uit denk ik dan maar.Ik leer door omstandigheden niet zo snel en goed maar op deze manier lukt het me wel.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan