vraag over lenzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

msw de korte

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
ik heb een vraag over lenzen ik heb een olympus e410 en nou wil ik graag weten.
wie weet wat voor lens ik nodig heb om vogel en andere dieren te kunnen fotograveren van ver af want ik kom er niet uit al die site die lenzen aan bieden .

ik wil graag weten wat het is kwa mm op de lens en de afstand in meter want als vogels vliegen is dat meestal niet op een meter hoog he voor al buizerds en zo haha maar ja ik hoor graag van iemand die weet wat een goede betaal baar lens is ik heb 500 euro om uit te geven maar wil een goede lens hebben waar mee ik goede afstand fotos ken maken

alvast bedank michael de korte als iemand mij ken helpen me email is mswdekorte@yahoo.com :thumb:

Je moet eerst even kijken welke objectieven op jouw toestel passen. Kijk eens op www.fotokonijnenberg.nl en zoek onder objectieven. Je kunt het beste voor een tele objectief gaan. Zelf heb ik de 70 - 300 van Nikon. Kijk naar je budget en kijk dan naar de objectieven. Zowel Tamron als Sigma zijn hele goede objectieven. Ik ben bang dat Olympus te kostbaar is voor wat je wilt. Meestal betaal je dan de naam, terwijl je bij de bovengenoemde merken, uitstekend glaswerk krijgt.

P.S. Als je de mensen in den Ham belt, krijg je uitstekend advies. 0546-671843

Laatst bewerkt:
Je moet eerst even kijken welke objectieven op jouw toestel passen. Kijk eens op www.fotokonijnenberg.nl en zoek onder objectieven. Je kunt het beste voor een tele objectief gaan. Zelf heb ik de 70 - 300 van Nikon. Kijk naar je budget en kijk dan naar de objectieven. Zowel Tamron als Sigma zijn hele goede objectieven. Ik ben bang dat Olympus te kostbaar is voor wat je wilt. Meestal betaal je dan de naam, terwijl je bij de bovengenoemde merken, uitstekend glaswerk krijgt.

P.S. Als je de mensen in den Ham belt, krijg je uitstekend advies. 0546-671843

dank je voor je hulp black sheep zal het morgen meteen gaan doen en nogmaal bedankt

Kijk ook naar de F stop(diafragma) op de lens. Hoe lager het getal Hoe groter de lens opening is. Dit is handig om met minder licht toch een goede belichting te krijgen. Nadeel is dat deze lenzen ook duurder zijn.

Kijk ook naar de F stop(diafragma) op de lens. Hoe lager het getal Hoe groter de lens opening is. Dit is handig om met minder licht toch een goede belichting te krijgen. Nadeel is dat deze lenzen ook duurder zijn.

oke dank je voor de tip weet alleen niet waar ik dat ken vinden haha ben nog maar net dat ik echt begint met fotos maken met een duure camera of voor somige mensen een goedkope camera maar oke haha ik zal het allemaal uit gaan zoeken dankje nogmaals :thumb:

Is niet zo moeilijk hoor. Staat gewoon op de lens vermeld. Bijvoorbeeld ik heb een Tamron AF70-300mm F/4-5.6

Het dik gedrukte gedeelte geeft het diafragma van de lens aan. In dit geval een F4 bij 70mm en F5.6 bij totaal inzoomen op 300mm. De AF die ervoor staat is omdat het een Auto Focus lens is, deze stelt met behulp van een motor zichzelf scherp.

Hier nog een lijstje met afkortingen die fabrikanten gebruiken in de fotografie:
http://www.digifotoforum.nl/index.php?showtopic=23
:)

Laatst bewerkt:
Is niet zo moeilijk hoor. Staat gewoon op de lens vermeld. Bijvoorbeeld ik heb een Tamron AF70-300mm F/4-5.6

Het dik gedrukte gedeelte geeft het diafragma van de lens aan. In dit geval een F4 bij 70mm en F5.6 bij totaal inzoomen op 300mm. De AF die ervoor staat is omdat het een Autofocus lens is, deze stelt met behulp van een motor zichzelf scherp.

ooh oke de lens die ik er nu op heb zitten heeft dit er op staan 14-42mm 1:3.5-5.6 ED en helemaal onder aan bij de lens staat 0.25m/0.82ft-een oneindig teken en verder staat er niets op

3.5-5.6 zal je diafragma zijn.:) Je hebt kennelijk een groothoek lens, die je naar standaardlens kunt inzomen.(iets verder) Standaard lens is iets van 35mm.

Laatst bewerkt:
3.5-5.6 zal je diafragma zijn.:) Je hebt kennelijk een groothoek lens, die je naar standaardlens kunt inzomen.(iets verder) Standaard lens is iets van 35mm.
dat zou best kunnen ja dat het dat is haha het is een mooi toestel vind ik haha en je als ik aan hem draaid dan gaat de lens uit en terug

Ik heb zelf de Canon 400D. Meestal gaan bij spiegel reflex zoomlenzen, de lens in en uit als je deze draait.

Ik heb zelf de Canon 400D. Meestal gaan bij spiegel reflex zoomlenzen, de lens in en uit als je deze draait.
mooie hoor die van mij lijkt er vrij veel op haha maar oke heb ook een foto zaak een email gestuurd dus ff af wachten wat die zeggen op me vraag haha

Goed kijken wat je koopt en wat je er mee wil fotograveren. neem je eigen camera mee naar een goede fotozaak. Laat de lens erop zetten en speel er wat mee. Laat je goed adviseren. vaak neem je de lens mee naar een nieuwere body, dus koop een goede.

Goed kijken wat je koopt en wat je er mee wil fotograveren. neem je eigen camera mee naar een goede fotozaak. Laat de lens erop zetten en speel er wat mee. Laat je goed adviseren. vaak neem je de lens mee naar een nieuwere body, dus koop een goede.
zal ik doen zo dra ik weet welke ik moet hebben haha want anders hou ik het nog ff hier bij deze lens tot ik ooit het geld voor een goede heb van het zelfde merk als me camera haha maar oke denk wel dat ik er ooit uit komt hoor :thumb:

Veel succes. Kleine tip! Het is niet zo handig om je e-mail adres op dit forum te zetten. Je stelt jezelf voor spam heel kwetsbaar op, terwijl je de antwoorden toch wel krijgt via Helpmij.

Veel succes. Kleine tip! Het is niet zo handig om je e-mail adres op dit forum te zetten. Je stelt jezelf voor spam heel kwetsbaar op, terwijl je de antwoorden toch wel krijgt via Helpmij.

oke maar maak niet echt veel uit hoor of ik nou spamm krijg want ik krijg dat toch al heel veel haha maar bedankt voor de tip zal het onthouden:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan