Vraag over Mb‘s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darshan

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Hallo,
ik heb paar vragen over het aantal mb‘s van mobiel internet.

Als je 200 mb hebt per maand
hoeveel whatsapp berichten kan je dan sturen?

hoeveel berichtjes kan je sturen op ebuddy?

en hoelang kan je op opera mobile browser??

op alle apps waar je berichten kunt sturen is dat evenveel mb?

Alvast bedankt!!!

gaan er automatisch mb‘s af of alleen als je daadwerlijk een bericht ontvangt of verstuurd?

Laatst bewerkt:
E-mailen zonder bijlage (alleen tekst) 0,01 MB per e-mail
Pingen 0,01 MB per ping
Internetpagina of social network (geschikt voor mobiel) 0,05 MB per pagina/update
E-mailen zonder bijlage (html) 0,15 MB per e-mail
Gewone internetpagina bezoeken (zoals op de computer) 0,5 MB per pagina
Foto-uploaden (naar social media of per email) 1 MB per foto
Muziek streamen 2 MB per minuut
YouTube kijken 2,5 MB per minuut
App downloaden 5 MB per app

En verder ligt het er een beetje aan wat voor pagina`s maar 200 mb lijkt mij genoeg. Ik heb 1Gb maar zit zelden over de 180mb heen.

Ook als je de telefoon niet gebruikt maar internet staat wel aan gebruikt hij iets, dit is niet heel veel. Als je bijvoorbeeld facebook elke 5 minuten laat updaten om te kijken of er nieuwe posts zijn gebuikt dat wel wat.

Wat ik ook de eerste periode heb gedaan is een app installeren die bijhoud hoeveel mb`s je gebruikt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Internet van mobiel

Hallo,
Ik wil even wat vragen over deze lijst.

E-mailen zonder bijlage (alleen tekst) 0,01 MB per e-mail
Pingen 0,01 MB per ping
Internetpagina of social network (geschikt voor mobiel) 0,05 MB per pagina/update
E-mailen zonder bijlage (html) 0,15 MB per e-mail
Gewone internetpagina bezoeken (zoals op de computer) 0,5 MB per pagina
Foto-uploaden (naar social media of per email) 1 MB per foto
Muziek streamen 2 MB per minuut
YouTube kijken 2,5 MB per minuut
App downloaden 5 MB per app

Kan ik whatsapp berichten en ebuddy berichten ook beschouwen als email zonder bijlage? en is het 0,01 mb per ontvangen en gestuurd bericht?

En ik heb ook gehoord dat opera mini op mobiel minder inneemt, klopt dit?
Hoeveel mb is neemt het minder in dan?

Groetjes Darshan

Mwuah ik zou niet weten waarom een browser invloed heeft op het totale MB gebruik. En ik denk wel dat je Whatsapp kan vergelijken met Ping en/of mail. (Tenzij je natuurlijk grote foto's mee gaat sturen)

Mwuah ik zou niet weten waarom een browser invloed heeft op het totale MB gebruik. En ik denk wel dat je Whatsapp kan vergelijken met Ping en/of mail. (Tenzij je natuurlijk grote foto's mee gaat sturen)

Maar weet iemand her ook zeker, dus niet denken....

voor de mb app: welke telefoon of besturingssysteem is het, android/symbian/ios?
en ik zou whatsapp met pingen vergelijken maar dat is ook 0.01 mb.
over opera, ik heb gehoord en gelezen dat als je via opera internet dat de pagina gecomprimeerd word op de opera surfer en dan naar je telefoon gestuurd word, en dat zou data besparen. Of dit echt waar is weet ik niet.

Whatsapp doet vrijwel hetzelfde als Ping.

Iemand 'denkt' dit:

whatsapp is over het algemeen alleen maar een regeltje text, dus dit gebruikt niet veel.
emoticons zijn ook text, dus ook dat gebruikt niet veel.
een txt document is meestal ook onder de mb, ,omdat een zin in txt formaat minder dan 1kb is.
whatsapp werkt ook nog met een adres, voor wi het is.
dit komt er dus ook bij.
en waarschijnlijk ook nog een beetje beveiliging, maar al met al, het gebruikt bijna niets.
ik denk dat je met 1mb een hele dag riant kunt whatsappen.

voor de mb app: welke telefoon of besturingssysteem is het, android/symbian/ios?
en ik zou whatsapp met pingen vergelijken maar dat is ook 0.01 mb.
over opera, ik heb gehoord en gelezen dat als je via opera internet dat de pagina gecomprimeerd word op de opera surfer en dan naar je telefoon gestuurd word, en dat zou data besparen. Of dit echt waar is weet ik niet.

Ik heb het besturingssysteem wat jij zei dus android/symbian/ios?

Hoe heet die app dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan