Vraag over mijn Amd Duron 700 mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoop36

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2002
Beste Mede-forummers,

Na het lezen van de verscheidene topics over de warmte van de cpu toch even een vraag.

Ik heb een Soltek mainboard met daarop een Amd Duron 700mhz. Laatst viel me op dat VIA hardware monitor een temp. aangaf van 72 graden. Daarna ben ik dus hier op het forum gaan lezen, maar het gekke is dat mijn systeem verder wel stabiel en perfect draait, dus zou ik mij zorgen moeten maken. Op mijn cpu zit een spire cooler die draait met 4000 rpm ong.

Wat raden jullie mij aan en is het mogelijk om met een bepaald proggie de temp. naar beneden te halen?

Mijn dank is groot!

Eerdere AMDcpu's zijn ware kacheltjes, maar 72C is m.i. wat veel. Wellicht dat een ander programma (speedfan o.a.) een andere temp.meting geeft?
Misschien dat de airflow in je kast niet helemaal optimaal is?

1) Tempmeters op je mobo zitten er ver naast
2) Er zijn helemaal geen tempmeters (wat onwaarschijnlijk is)
3) Hij is echt 72°.. Dat kan te wijten zijn aan stof, een te kleine heatsink en/of fan, of een slechte airflow in je kast.

Mensen,

Ik heb gekeken met speedfan en die geeft het volgende aan. (zie bijl.)

De eerste is als hij net is opgestart ( in de bios loopt hij ook op als een razende roelant)

De tweede is de temp. na een avondje gangsters 2 spelen.

de derde zijn de core waardes en dergelijke (geen verstand van)

Wat is jullie reactie en advies? Hoe kan ik de airflow beter maken zonder dat ik een nieuwe, extra cooler hoef aan te schaffen?

Laatst bewerkt:
Hierbij de drie plaatjes in 1 bijlage....

Bijlagen

• speedfan123.gif
    speedfan123.gif
    52,3 KB · Weergaven: 42
ok daar snap ik ook niks van is je mobo van MSI? download dan even MSI PCAlert4 daar zit cooler XP op (werkt alleen op borden van MSI) bij mij blee mijn Athlon TB 950 Mhz met alleen koelblok (had koeler uitgezet als test gem. 30C draaien en mijn Duron 1300 gem. 40C dus als je dan je koeler aanzet is t NOG beter ik begrijp nie echt hoe t werkt maar t werkt ;)

Ignoreedit,

Ik heb een Moederbord van Soltek... en mede forummers is er ECHT niet iemand die mij een goede tip of advies of dergelijke geven kan???

:(:(

Ik heb een spire cooler erop zitten en als koelpasta zit die standaard pasta erop die onder die strip zat. Weet iemand of die pasta van spire oke is? Is het een goed idee om Artic Silver 3 te kopen voor mijn Amd 700 mhz die stressed 70 graden celsius wordt en zal dit graden schelen? Wat zouden jullie doen in jullie geval wanneer je een amd 700 mhz hebt draaien en alles loopt stabiel?

Worden de Durons van Amd en de Celerons van Intel heter dan de duurdere processoren?

(':eek':)

Laatst bewerkt:
Mods, hier kan een slotje op...

Ik heb het zelf opgelost. Onder de cooler waren ze vergeten het plastic sealtje te removen. Na schoonmaken van heatsink en cpu core en het aanbrengen van silverpasta scheelde het bij mij maar liefst de helft van de oude temperatuur. Hij wordt nu stressed 37 graadjes!

:):):)

Ik heb deze comp gekregen van een oude stagebaas en hij had mijn systeem in elkaar gezet. dat bedoel ik met ze....:D

LoL dan zou ik die stagebaas toch maar eens goed onder handen nemen, voor hetzelfde geld was je CPU doorgefikt.

Ja je heb gelijk Steve - o...:D De afdruk van de core was in spiegelbeeld heel erg goed af te lezen op het sealtje.. moet je nagaan...Ik hebbem al een jaar of 2..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan