Vraag over nieuwe hdd instaleren en clonen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chewsky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Hoi,

Momenteel heb ik een IDE schijf van 250 gb in mijn pc zitten. Omdat deze de laatste tijd nogal rare geluiden maakt en hij al vrij oud is (5jaar) heb ik een nieuwe 500gb SATA schijf gekocht.

Ik zie er nogal tegen op om Windows 7 helemaal opnieuw te instaleren/instellen/ updaten enzo. En dan nog al die andere programma's zoals office 2007.

Ik hoorde dat ik mijn oude ide schijf via Windows kon clonen naar een nieuwe Sata schijf. Ik heb dit ook opgezocht op internet maar er zijn zoveel verschillende programma's voor uit. En iedereen zegt iets anders over hoe het moet?

Mijn vraag is:
Hoe kan ik het beste mijn complete hdd clonen naar de nieuwe sata schijf? Hoe moet ik de sata schijf eigenlijk naast mijn oude ide schijf installeren, master/slave????
Ik ben een enorme noob op dit gebied, dus ik hoopte of iemand een makkelijke programma weet dat zichzelf wijst. Of dat iemand ergens op internet een stappenplan kent?

Alvast heel erg bedankt

Ja de moederbord heeft 5 aansluitingen voor sata dus dat is geen probleem.
Ik heb een hdd van seagate gekocht en ik zag dat zij ook een eigen clone programma hebben, is deze ook goed?

Moet ik trouwens nog iets in de bios regelen voor of nadat ik de nieuwe hdd instaleer?
Ik hoorde ook iets over RAID instellen maar dat hoef ik volgens mij niet te doen?

Alvast bedankt.

Als je DiscWizard van seagate bedoel: Denk dat dat ook wel goed is.
Je hoef meestal niets in de bios te regelen. RAID is alleen handig als je 2 of meer sate schijven gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan