vraag over noordenwind 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul.jacobs

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
hallo

Ik zit te zoeken in noordenwind naar dingen die ik nog niet ken.
Nu kom ik bij het form “Detailgegevens orders” in het subformulier een totaalregel tegen. (Foto)
Ik heb lopen zoeken maar ik snap niet hoe ze dit doen…
Iemand een idee?

alvast bedankt:thumb:

Bijlagen

• Nieuwe afbeelding (1).jpg
    Nieuwe afbeelding (1).jpg
    9,7 KB · Weergaven: 79
Het subformulier is gebaseerd op de query "Ordergegevens - Uitgebreid". Daarin staat een berekend veld:

"Bedrag: CCur([Hoeveeheid]*[Prijs per eenheid]*(1-[Korting]))".

Dit berekend veld (Bedrag) is opgenomen in het subformulier met het label "Totaal".

mvg
Charles

Hallo Charles

Bedankt voor de reactie! :thumb:
Maar hoe komt het nu onder aan het formulier?
Als ik formulier open dat staat het gewoon tussen de rest van de vakken en dat is ook het geval als ik het open in ontwerpweergave……
Waarschijnlijk zie ik een instelling over het hoofd.

Paul

kop en voetteksten

Hallo Paul
Klik in het rapport met rechter muis. dan zie je mogelijk heden tot sommeren en kop en voettkesten. Door de velden in detal del op in kop en voet teksten te plaatsen worden ze onder aan pagina of onder aan het rapport geplaatst

Spina

ja maar hoe komt het dus onder in het formulier?
Het subformulier is gebaseerd op de query "Ordergegevens - Uitgebreid". Daarin staat een berekend veld:

"Bedrag: CCur([Hoeveeheid]*[Prijs per eenheid]*(1-[Korting]))".

Dit berekend veld (Bedrag) is opgenomen in het subformulier met het label "Totaal".

mvg
Charles

Moest even zoeken. Ben nog niet gewende aan Access 2007. Doe er nog niets mee.

De naam van je subformulier is "Order Subform for Order Details". In de propperties van dit formulier moet je kijken bij de optie "Standaardweergave (Default View)". Deze staat op "Gegevensblad (Datasheet)". Experimenteer daar maar eens mee.

mvg
Charles

:rolleyes:heb ik al gedaan.
Ging er ook vanuit dat het daar te vinden was maar helaas……..

Raar, als ik subformulier open in de gegevensblad weergave staat bij mij het totaal gewoon onderaand. Het is zelfs een geblokkeerde rij (onderaan), die niet uit beeld verdwijnt.

Ok ik ben misschien niet duidelijk geweest…
Mijn vraag is : hoe krijg ik het voor elkaar?
Dus wat of waar moet ik mijn formulier aanpassen om het in mijn formulier te gebruiken?

Heb je al geprobeerd om het op dezelfde manier na te maken?

natuurlijk, ik heb de instellingen naast elkaar gehouden.

Ik snap er niets van…

maar het lukt jou dus wel om het na te maken?

Nee ik heb met het bestaande subformulier geexperimenteerd. Maar ik ga het wel even proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan