vraag over norton ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste mensen,
Hierbij wil ik het volgende vragen:
Als ik met norton ghost een backup maak hoe weet ik dan of ik van alles wat op mijn pc staat of daarvan een backup is gemaakt,ik bedoel hoe kan ik dat controleren/nakijken?
Bij voorbaat mijn vriendelijke dank.

Als je een hele partie laat backuppen, dan staat alles van die partitie in de backup. Bijvoorbeeld je maakt een backup van je C-partitie, waar je Windows op staat, dan gaan ook je mappen "Mijn document" en "Mijn afbeeldingen" mee in de backup. Uiteraard de andere mappen op de C-partitie ook.

bedankt

Als je een hele partie laat backuppen, dan staat alles van die partitie in de backup. Bijvoorbeeld je maakt een backup van je C-partitie, waar je Windows op staat, dan gaan ook je mappen "Mijn document" en "Mijn afbeeldingen" mee in de backup. Uiteraard de andere mappen op de C-partitie ook.
Hartelijk dank voor uw antwoord: Helemaal duidelijk is het nog niet voor mij helaas.
Bedoeld u met uw antwoord dat wanneer ik een backup maak van de c schijf dat dan een backup gemaakt wordt van alleen de c schijf?En is dat dan mogelijk met Norton Ghost om alleen een Back-up te maken van mijn c Schijf weet u dat misschien of kan ik van alle schijven m.b.v Norton Ghost een Back -up maken,dus van alles wat op mijn pc staat want dat wil ik graag leren om te doen?
En wat is Partie/partitie is dat soms een ander woord voor schijf?
Als u antwoord geeft dan graag een eenvoudig antwoord met zo min mogelijk voor mij onbegrijpelijke woorden waarvoor mijn dank.
Mijn hartelijke dank voor uw moeite.

bedankt weer

Hier heb je een uitleg wat Partitie is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Partitie_(informatica)
Hier nog een uitleg misschien wat simpeler;
http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html

In het kort komt het er op neer dat je een hardeschijf in stukken (partities) kan delen. In Verkenner lijkt het dan of je meerdere schijven hebt, maar in werkelijkheid zijn het partities.

Je kan met Norton ghost aangeven welke schijf/partitie je wil backuppen.
Mijn hartelijke dank,ik ga me er in verdiepen.Vriendelijke groet tunica/Sjaak

En met Ghost Explorer (hoort bij je Ghost te zitten) kun je in de gemaakte image kijken welke partities zijn veiliggesteld. Je kunt zelfs in de partities naar de bestanden en mappen kijken die erin zitten, en dan selectief terugkopieren naar waar je maar wilt.

Kun je het image openen met Ghost Explorer, dan is ook de image zelf in orde (dus niet mislukt/corrupt of anderszins kapot).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan