• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over nummers zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een oplossing via vba kan, maar ik vind het erg onverstandig om die te gebruiken als er via voorw. opmaak een oplossing beschikbaar is die VEEL sneller werkt dan via vba. Je moet bedenken: telkens als je in kolom B iets wijzigt, moet in het bereik E2:N23 de kleur rood eerst verwijderd worden, om vervolgens te kijken waar die weer ingesteld moet worden. Daarvoor moeten alle rijen en kolommen van die tabel doorlopen worden. Kortom: waarom zou je voor een bewerkelijke oplossing kiezen als een eenvoudige voorhanden is?

Laatst bewerkt:
Als je per sé VBA wilt gebruiken zou het zo kunnen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 2 And Target.Count = 1 Then
    If Target.Value <> "" Then
        If Target < 10 Then
            Range("D2").Offset(0, Target).Interior.Color = vbRed
        ElseIf Target Mod 10 = 0 Then
            Range("D2").Offset(Left(Target, Len(Target) - 1) - 1, 10).Interior.Color = vbRed
        Else
            Range("D2").Offset(Left(Target, Len(Target) - 1), Right(Target, 1)).Interior.Color = vbRed
        End If
    End If
End If
End Sub

Zoeken dmv VBA lijkt mij niet nodig aangezien de getallen gewoon op volgorde liggen, dus qua snelheid valt het wel mee.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,
Ik denk dat je je vergist.
De celwaarden in B4:B22 kunnen wijzigen en dan voldoet jouw oplossing niet meer (maar die is daarop natuurlijkwel aan te passen).
En als de vragensteller nog de oplossing wil die ik in mijn vorig bericht beschreef, dan moet hij het maar melden. Maar ik herhaal: een oplossing met voorwaardelijke opmaak verdient verreweg de voorkeur.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor jullie antwoord en de uitleg
ik ga voor voorwaardelijke opmaak volgens Popipipo en Zapatr.
Roncancio ook bedankt voor je oplossing maar zo als zapatr al zegt is het beter voor die oplossing.

gr Johan:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan