Vraag over opbouwfunctie in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Ik heb een tabel met de velden [Meting], [Ondergrens], [Waarde] en [Bovengrens]. De velden [Meting], [Ondergrens] en [Bovengrens] worden automatisch ingevult via een toevoegquery. Als ik het veld [Waarde] invul wordt in een query de Status van de meting bepaald m.b.v.
Status: IIf([onder]<[Waarde] And [Waarde]<[Boven];"Oke";"Niet oke")
Nu wil ik echter flexibeler werken en twee velden toevoegen voor de "<"; ">"; "="; "=<"; "=>" tekens. M.a.w. ik wil per meting de voorwaarden bepalen. Maar hoe verwerk ik deze nieuwe velden [Ondervoorwaarde] en [Bovenvoorwaarde] nu in Status: IIf([onder]<[Waarde] And [Waarde]<[Boven];"Oke";"Niet oke")

bij voorbaat dank
Wim Janssen

Voeg eens een voorbeeldbestandje bij, want ik snap eerlijk gezegd niet wat je wilt.... En met name waar je de voorwaarden vandaan wilt halen.

Hallo Octafish,

Bijgaand een voorbeeldje.

groeten
Wim

Bijlagen

• db.zip
    db.zip
    25,2 KB · Weergaven: 27
Ik zou daar een functie voor maken, die met Select Case werkt. Die roep je dan aan met iets als:
=WaardeCheck([Waarde]; [Onder]; [TussenOnder] ; [Boven]; [TussenBoven])

Sorry, dit begrijp ik niet. Ik zit toch in een query, hoe kan ik dan met een Select Case werken.

groeten
Wim

Je zult zelf een Functie moeten maken, die wordt aangeroepen in de query. Dat kan; je kunt Public Functions gebruiken in een query. Alleen moet je die dus zelf maken. In dit geval moet je een functie maken met een Select Case nodig die de uitkomst voor je genereert. Dat doe je dan dus niet meer met een IIF.

Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.

Bijlagen

Dank je OctaFish. Functies ben ik bekent mee, alleen wist ik niet dat je die in query's kon gebruiken. Ik had net in de Help gevonden hoe je die erin kunt slepen.

groeten
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan