vraag over opstart cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

isabel2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2013
Berichten
2
Beste mensen,

Ik heb een vraag (en ik ben, zoals duidelijk zal blijken) geen ster met computers.

Ik heb een computer gekocht met een legale windows 7 versie. Echter doen ze er tegenwoordig niet zo'n cd-tje bij waarmee je, als je de computer ooit zou willen formatteren, die windows versie er weer opnieuw op kunt zetten.

Nu heb ik me laten vertellen dat dat geen probleem is en dat je zelf zo'n cd kunt maken, zodat je, als je computer niet meer functioneert, je die hele computer kunt formatteren en 'opnieuw' kunt beginnen.

Ik wil dat graag doen, en heb geprobeerd op te zoeken hoe dat moet. Echter, zijn blijkbaar een hele hoop opties die ik dan heb. Ik snap dus eigenlijk niet wat ik nu moet doen, moet ik een 'system image' maken? een 'systemrestore disk'? een 'systemrepair disk? of nog iets anders?

Ik ben zelf wel in staat om zoiets te maken aan de hand van instructies die ik online kan vinden, maar ik weet dus niet welk soort disk ik zou moeten maken. Wat ik dus wil is een disk maken, waarmee ik windows opnieuw kan installeren en vanaf waar ik kan opstarten. De vraag is dus: hoe heet zo'n ding?

als iemand het mij kan vertellen ben ik erg dankbaar.

groetjes

Isabel
 
Laatst bewerkt:
Je beschrijft een Windows installatie DVD. Dus je wilt Windows opnieuw installeren? Dan zul je een Windows 7 DVD met jouw versie (bijv. Home Premium) moeten bemachtigen. Tijdens de installatie kun je natuurlijk gewoon je product code gebruiken die op het zogenaamde 'Certificate of Authenticity' vermeld staat. Deze sticker staat op de zijkant of achterkant van de computerkast.

In Windows 8 en Windows 8.1 kun je de optie gebruiken 'Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren' om de computer volledig opnieuw te installeren zonder DVD. Jammer dat dit niet in Windows 7 zit :(.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan