vraag over opstarten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste pc helpers,
Omdat ik denk dat het een hardware probleem is stel ik hem maar in deze rubriek.
Als ik mijn laptop (die ruim 2 jaar oud is) opstart dan zie ik heel even veel tekst (circa 5 tellen).ik zie de tekst: Windows kan niet goed worden gestart,onze excuses voor het ongemak.Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software de oorzaak er van.
Uiteraard srond er veel meer tekst maar dat was te kort te zien/lezen.De laptop is van het merk Cybermaxx en ik heb er zelf door omstandigheden zeer weinig mee gewerkt.Wie kan mij vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn of advies kan geven wat ik moet doen er mee?.Mijn hartelijke dank.Tunica/Sjaak

als je hem opstart en je ziet het staan druk dan op pauze of break dan stopt ie en zul je het kunnen lezen(als het goed is)

Douwe

opstarten

Hallo Douwe1990
Ik heb dat gedaan maar helaas was er geen verschil te merken.Ik las ook nog wel iets van bootabele cd maar de rest kon ik zeker niet lezen.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

oke jammer,

Heb je afgelopen tijd iets veranderd? aan de hardware of de software?

opstarten

Geachte mrmusic,
Ook u mijn dank.Ik heb alle cd's die er bij hoorden uiteraard bewaard.Ik weet niet precies wat u bedoeld met de originele windows cd.Ik zal u twee cd's noemen een ervan moet volgens mij de originele windows cd zijn.Op een cd staat; Application&Support disc en op de andere cd staat: Product recovery cd rom.
Ik hoor graag welke van de 2 de originele windows cd is.Groet Tunica/Sjaak

Waarschijnlijk deze: Product recovery cd rom.

Is die cd bootable?

opstarten

Ja ik dacht ook al dat dat de originele cd was.Maar ik denk wel dat die bootable is ondanks ik niet goed weet wat dat woord betekend.Sorry maar ik ben nog niet heel lang met de pc bezig en ik ben senior en kan nauwelijks engels.

Het lijkt erop dat de Windows installatie beschadigd is en dat is te repareren mbv de Windows cd. Alleen, en dat bedoel ik niet vervelend, is de vraag of je daar uit komt.

Via onderstaande link is een handleiding te zien, lees die eerst eens goed door en post hier even je bevindingen VOOR je het gaat proberen:

Het gaat m.n. on de daar beschreven: Methode 2: Windows XP opnieuw installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP

en dit is de link:

http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-204.html

opstarten

Ik heb gedaan wat u schreef aan mij.De cd er in gedaan en de pc opgestart.Ik zag toen checking boot cd rom en daarna zag ik De hardware configuratie wordt gecontroleerd en toen sloeg de laptop weer af.
Bij methode 2 staat Druk op een toets maar er staat niet op welke toets je zou moeten drukken,daar kan het m.i. nog aan liggen of maakt het niet uit op welke toets ik druk?
Weer mijn dank.Groet Tunica/ Sjaak

Welke toets maakt niet uit!

Let er wel op niets anders te doen dan in de betreffende link beschreven staat, anders verdwijnen alle bestanden e.d. van de laptop.
Bij de voorgestelde procedure niet!

opstarten

Geachte mrmusic,

Ik kom er niet verder mee als ik u al schreef,hij blijft afslaan op het moment dat ik op een toets druk slaat hij af.Maar ik heb nog wel even iets anders gezien op mijn laptop wat dacht ik niet was zo als het altijd is geweest en wie weet heeft dat er wat mee te maken,maar en ik hoop niet dat u mij het kwalijk neemt ik blijf een beetje een leek op pc gebied.Nu dat anders wat ik zag: Onder het scherm van mijn laptop knippert op dit moment een rood lampje en bij dat lampje staat een pictogram (heel klein) wat lijkt op iets te maken te hebben met stroom.Ik dacht,maar weet dat echt niet zeker dus) dat dat lampje altijd groen van kleur was en knipperde maar nu ios dat rood en knippert dus.Als ik de stekker van mijn laptop uit de stroom haal dan gaat dat lampje ook uit dus moet het wat te maken hebben met de stroom.Opstarten zonder stroom helpt niet want dat geeft hetzelfde resultaat.Mijn vraag is kan het wat er mee te maken hebben dat het rood knippert i.p.v misschien groen of zeg ik nu maar wat doms misschien?
Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Probeer dan eens om op te starten met de stekker IN het stopcontact maar de batterij UIT de laptop

opstarten

Ik heb gedaan weer wat u schreef,het kost me wel veel energie want ik ben hart vaat en longpatientIk zag de tekst die ik u in het begin liet zien (windows kan niet goed worden opgestart onze excuses voor het ongemak enz enz.Op dat moment zag ik dat ik hem in de zogenaamde veilige modus kon opstarten en dat heb ik dus ook gedaan en dat ging prima.Maar wat moet ik nu doen? Het kan toch niet aan de stroom of batterij liggen want eerst had ik net als nu hem ook opgestart met stroom en batterij erin,nu dus zonder batterij en met stroom.Dus nogmaals nu heb ik hem opgestart in de veilige modus maar het kost mij veel energie.Dit alles met de telefoon had makkelijker voor mij geweest maar ik waardeer uw hulp.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

opstarten

Geachte mr music
Ik begrijp er totaal niets meer van maar dankzij u mee denken ben ik er uit (deels dan).Zonder batterij/accu start hij prima op alleen, maar dat was al heel lang en ik denk dat dat wat heeft te maken met iets wat men geluidskaart noemt, op het moment dat hij opstart zie ik een Welkoms scherm dat is normaal maar dan hoor ik ook even een melodie en dat is een krassend geluid en hoort dus niet en is zeker al een jaar zo.Ik heb daar over vandaag contact gehad met de winkel (kruitvat) waar ik hem heb gekocht en zij gaan kijken wat ze er aan kunnen doen,misschien op coulange basis dat weet ik niet.Dan heb ik verder op dit moment ook nog geen verbinding met internet maar ook dat was al enige weken en kan ik zelf wel oplossen denk ik.
Dan blijft de vraag nog over waarom start hij niet op met stroom EN de accu/batterij er in en wel met stroom en ZONDER batterij er in.Zou het kunnen zijn dat er een stofje zat in het batterij vak (ik kan het me niet voorstellen maar met computers is niets zeker :-)
Ik hoor graag van u en verblijf met vriendelijke groet.Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan