vraag over oude cpu's verschil amd sempron 3400+ vs AMD ATHLON XP 2800+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hoi

Ik heb hier nog wat zooi liggen, dus nogal oud maar ik weet nog niet of ik het weg wil gooien daarom vraag ik het jullie.
Wat is een snellere cpu de Amd sempron 3400+ (socket 754) of de amd ahtlon xp 2800+(socket A) ? Dat is mijn belangrijkste vraag.
2. Met welke cpu's zijn deze eenbeetje te vergelijken? Pentium 4 2,6 of 2,8 ghz ofzo?
3. Welk OS erop Windows XP?

Beide zijn bijna even snel. De sempron is net iets sneller. qua snelheid komen ze overeen met een pentium 4 - 3ghz

Thanks! Dan pak ik de sempron 3400+.
Daarnaast heb ik nog een sempron 3000+ is die beter dan een ahtlon xp 2800+?
En os xp? 7 gaat traag toch?

windows 7 werkt prima, mits er genoeg geheugen is (4gig). Veelal hebben oude systemen niet genoeg geheugen, maar an sich draait W7 zonder al te veel problemen.

De 3000+ is ongeveer gelijk aam de athlon.

windows 7 werkt prima, mits er genoeg geheugen is (4gig). Veelal hebben oude systemen niet genoeg geheugen, maar an sich draait W7 zonder al te veel problemen.

De 3000+ is ongeveer gelijk aam de athlon.
4 GIG is een beetje overdreven voor ram geheugen van windows 7. 2 GB is genoeg voor algemeen gebruik. Word, Internet, Filmpje, spelletje.

Nja die mobo's die van socket 754 en A hebben maar 2 bankjes die ik heb liggen. EN ik heb alleen modules van 512.
Dus ik kan max 1 GB erin pleuren.
Maar thx dat ik ook weet dat die sempron 3000 gelijkwaardig als athlon 2800+ dan pak ik de sempron.
Die socket 754 borden hebben daarbij ook nog sata aansluiten wat ook zeer fijn is.
Dus wat is nu het beste met 1 GB ram. XP of 7? Want ja alle 3 de cpu's zijn niet bepaald sterk hè?

XP als je slechts 1 gig hebt. "niet sterk" is relatief. Afgezien van echte intensieve taken zijn die CPU's nog steeds ruim voldoende voor huis/tuin/keuken gebruik. Ze zijn ook nog steeds ruim sneller dan de processoren in tablets en telefoons.

dan houd ik het maar op 1 GB voor xp. Hij is nu aan het updaten. de cpu koeler maakt wel een gigantisch lawaai vind ik en ik kan in de bios niks veranderen qua. ja cool&quet maar dat staat al aan.
Miss simpel fancontrollertje ertussen want dit is ook niets.

lager van de cpu koeler kapot?
gooi er dan wat olie tussen (olie geleid niet als het niet op water is gebaseerd)

Nja het is al vanaf het begin toen hij nieuw was (pc was van m'n broer)
Ik heb er nu een andere cooler op, maar maakt geen verschil maar ik laat hem maar zitten geen zin weer er af te halen.
Ik gooi er wel een klein fancontrollertje op die ik aan de binnekant van de kast kan plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan