vraag over outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Op mijn pc heb ik Outlook staan en als ik daarin klik op Contactpersonen dan kan ik als ik er naar zoek een adres vinden van een kennis van mij,maar dezelfde persoon vind ik niet als ik klik op E-mail en dan het adresboek wat er in staat.Als desbetreffende persoon staat in de lijst met contactpersonen dan zou hij toch ook moeten staan in het adresboek (in het e-mail programma van Outlook)??? Hoe komt het dat hij er dan niet in staat en wat moet ik doen om hem er toch in te zetten? Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Hoi,

Rechtsklikken op de map Contactpersonen
In het snelmenu op 'Eigenschappen'
Tabblad 'Adresboek van Outlook'
En een vinkje plaatsen.

Hoe komt het dat hij er dan niet in staat en wat moet ik doen om hem er toch in te zetten?
Ik denk dat de oorzaak gelegen is in het feit dat jij van die ene vriend géén mailadres hebt ingevoerd. Het adresboek toont personen waaraan een mailadres gekoppeld is.

Laatst bewerkt:
outlook

Hoi,

Rechtsklikken op de map Contactpersonen
In het snelmenu op 'Eigenschappen'
Tabblad 'Adresboek van Outlook'
En een vinkje plaatsen.
Hallo Teun,
Ik heb voor een deel gedaan wat u mij schreef waarvoor mijn dank,alleen kon ik geen vinkje zetten bij Deze map weergeven als een e-mail adresboek omdat dat niet actief was.Wat moet ik nu doen om er toch een vinkje bij te kunnen zetten?.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

outlook

Ik denk dat de oorzaak gelegen is in het feit dat jij van die ene vriend géén mailadres hebt ingevoerd. Het adresboek toont personen waaraan een mailadres gekoppeld is.

Hallo Pasja,
Ik heb in mijn adresboek zeer veel adressen staan waaraan geen e-mail adres s gekoppeld.Dit wou ik je even laten weten.Groet Tunica/Sjaak

Hallo Pasja,
Ik heb in mijn adresboek zeer veel adressen staan waaraan geen e-mail adres s gekoppeld.Dit wou ik je even laten weten.Groet Tunica/Sjaak

als ik de simpele benadering mag voorstellen? Die personen hoef je dan toch ook niet te kunnen zien (bij het maken van een mailtje en het zoeken naar een geadresseerde), je kunt ze toch geen maitje sturen. De personen worden wél zichbtaar in het contactpersonengebeuren. Juist hartstikke makkelijk, toch? Anders gezegd / gevraagd; waaróm zou je die personen willen kunnen zien als je een mailtje aan het maken bent en je klikt op de optie om een adres te selecteren, d'r valt niets te versturen aan hun................?

Waarom voer je bij die vriend (en / of bij andere contactpersonen niet simpelweg een mailadres in?) Het is toch hartstikke logisch dat in het adresboek (het bestand waaruit Outlook zijn mailpersonen kan ophalen) aan de personen die geen mailadres hebben, geen mail gestuurd kan worden?

Laatst bewerkt:
Verplaaatst Internet Explorer --->>> Outlook.

Ik vermoed dat Outlook adresboek nog niet toegevoegd is.

In Outlook ga je naar;
Extra > Email accounts > Een nieuwe adreslijst of een nieuw adresboek toevoegen > Extra adresboeken > Outlook adresboek.

Hierna zul je Outllook af moeten sluiten en opnieuw moeten starten.

Nu zul je wel het vinkje neer kunnen zetten, bij wat Teun aangaf.

Hallo Teun,
Ik heb voor een deel gedaan wat u mij schreef waarvoor mijn dank,alleen kon ik geen vinkje zetten bij Deze map weergeven als een e-mail adresboek omdat dat niet actief was.Wat moet ik nu doen om er toch een vinkje bij te kunnen zetten?.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

In Outlook.
Menu Extra > E-mailaccounts
Een nieuwe adreslijst of een nieuw adresboek toevoegen
Keuzerondje bij 'Extra adresboeken'
Outlook adresboek kiezen
Volgende

Verplaaatst Internet Explorer --->>> Outlook.

Ik vermoed dat Outlook adresboek nog niet toegevoegd is.

In Outlook ga je naar;
Extra > Email accounts > Een nieuwe adreslijst of een nieuw adresboek toevoegen > Extra adresboeken > Outlook adresboek.

Hierna zul je Outllook af moeten sluiten en opnieuw moeten starten.

Nu zul je wel het vinkje neer kunnen zetten, bij wat Teun aangaf.

Hoi Crash,

Kan me voorstellen dat je in de 'startblokken' staat om op vragen te reageren. Dat gebeurt vaak met Helpmij-ers.
Ts vraagt mij om te reageren en ik ben daar mee bezig ...... dubbel werk dus.
Wellicht iets om 'over na te denken' .... doe ik ook ;)

Sorry als ik je verkeerd begrijp, maar als jij bezig bent mag een ander niet reageren/adviseren.:rolleyes:

Het komt wel vaker voor dat er dingen dubbel worden geadviseerd. Daarbij was ik al bezig omdat de topic in de verkeerde sectie stond. Als ik dan ook nog een mogelijke oplossing heb plaats ik die. Ik heb dus erover nagedacht en een advies geplaatst.

maar dezelfde persoon vind ik niet als ik klik op E-mail en dan het adresboek wat er in
Allen,

misschien is het zeuren wat ik doe, maar ik wil er nógmaals op wijzen dat wanneer je in Outlook in het e-mail gebeuren zit, het er toch helemaal niet toe doet dat je meneer Jansen niet kunt zien, je kúnt 'm toch geen mailtje sturen. Draai het om: het zou juist alleen maar tot ergernis leiden als je binnen de mail óók de personen te zien krijgt waaraan geen mailadres gekoppeld is. Wanneer je dan zo'n persoon aanklikt dan kom je 1 sec. later tot de conclusie dat je van hem / haar geen mailadres hebt en die persoon dus niet kunt mailen, of schrijf ik nu grote onzin en is het makkelijk om álle personen te kunnen zien binnen de mail? (Da's overigens retorisch bedoeld want ik ben er eigenlijk wel een beetje uit ;) )

Beste helpers,
Ik denk/ben bang dat ik mijn vraag over outlook niet goed, of niet duidelijk, heb gesteld en zal het nogmaals op deze vor mij moeilijke manier zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Mijn vraag is: Hoe komt het dat wanneer ik een adres in de map Contactpersonen heb gezet dat deze dan niet terug te vinden is in het adresboek van Outlook,waarschijnlijk is het andersom ook zo dus wanneer ik een adres zet in het adresboek dat hetzelfde adres niet te zien is in de map Contactpersonen.
Of moet het gewoon zo zijn dat wanneer ik een adres zet in de map Contactpersonen dat deze dan ook automatisch moet komen te staan in het adresboek van Outlook,bij mij is dat dus niet zo zag ik en wat moet ik dan doen om een adres in de map contactpersonen te krijgen en in het adresboek???.Het kan toch niet zo zijn dat ik beide zelfde adressen in de map contactpersonen moet zetten en in het adresboek???
Ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is.Bedankt voor uw moeite en geduld.Groet Tunica/Sjaak

Nu breekt toch echt mijn klomp! De reden heb ik een keer of 3 geschreven in berichten hierboven...............

outlook

Hallo Pasja,
Sorry van de klomp maar ik begreep er totaal niets van maar na bijna een dag er mee bezig te zijn geweest is het me nu duidelijk.U weet denk ik dan ik helaas geen 20 meer ben en ik hoop dat u begrip op kunt brengen omdat ik het niet snel begreep.GRoet Tunica/Sjaak

In bericht no. 4 staat overigens een heel korte samenvatting van de oorzaak................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan