vraag over plaatsing router in de meterkast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
hallo,

Ik heb de volgende vraag? Ik ga verhuizen naar een nieuwbouw appartement. Hier komt de kabel (van Ziggo) het appartement binnen in de meterkast. Hier zit een splitter naar de woonkamer, en een slaapkamer. Kan ik mijn router en modem hier monteren, of moet dit persé in de huiskamer gebeuren?????

Hoi!

Voor zover ik weet is het mogelijk om overal waar je wilt een modem/router te installeren. Enige nadeel KAN zijn dat je bereik slechter wordt.

Prettige kerst!

oke, maar kan dit dan op het verdeel kastje, wat in de meterkast zit? De meterkast zit trouwens in de gang tussen de slaapkamers en woonkamer in (dus het bereik zal wel te doen zijn). Het voordeel van de meterkast lijkt mij, dat ik dan geen modem en router in de huiskamer heb staan (in het zicht), vandaar mijn vraag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ja dit kan makkelijk met het verdeelkastje, en het is inderdaad beter wanneer je die kastjes niet in de kamer hebt staan. Dus wat jij wilt is mogelijk ;)

Ligt er een beetje aan wat je precies met 'splitter' of 'verdeelkastje' bedoelt. Een traditionele ADSL-splitter is er voor om een telefoonsignaal te splitsen in ADSL en telefonie.

Wat jij benoemt lijkt een UTP-splitter waar je één kabel insteekt en die vervolgens twee uitgangen heeft (woon- en slaapkamer). Klopt dat?

De "hoofd" kabel van (in dit geval) Ziggo, komt binnen in de meterkast. Hier zit een kastje (weet de naam er niet van) met 3 uitgangen (dit is tevens een signaal versterker, net zo een als ik in de huis kamer moest plaatsen van Ziggo, i.p.v. de "normale" radio/tv aansluiting) . Hier zit ook een uitgang voor radio, tv, en internet op. Op de tv aansluiting zit dan weer een splitter met een coax kabel naar de huiskamer en een slaapkamer. Mijn vraag is dus: kan ik de router en modem hier aansluiten of moet dit (op net zo'n signaal verdeler) die in de huiskamer zit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je modem moet zelfs in de meterkast. Op de kabel in je woon of slaapkamer heb je geen internetsignaal meer.
Je schrijft zelf dat de kabels naar woon/slaapkamer op de tv aansluiting zitten in de meterkast. Daar zit geen internet meer op.

Met een coax verbinding tussen splitter voor internet en TV adviseren ze max. 1½ mtr. naar het modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan