Vraag over RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

-[Solid]-

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Goedenavond,

Omdat ik mijn werkgeheugen wil uitbreiden, heb ik de volgende vraag.
Ik heb in mijn pc 4 RAM sloten (0 tm 3 volgens PC Wizard). Nu zit er 512 in, 2*256mb in dual channel opstelling. De 2e en de laatste (1 en 3 dus) bankjes zijn bezet.
Nu heb ik een 2*1gb kitje van GEIL gekocht. Kan ik deze ook in dual channel opstelling draaien? (dus dat ik die in bankje 0 en 2 zet?)
Dan draai ik dus met 2,5 gb. Is dit in praktijk sneller dan de 2gb van het kitje (ik bedoel dat ik de 2*256 eruit haal), omdat het volume van het geheugen welliswaar groter is, maar ergens zegt mij iets dat die 2*256 de boel gaat vertragen.
Het is overigens beide DDR 400 geheugen.

BVD,
Bart

Ik weet dat als je een snel reepje en een langzaam reepje samen gebruikt, dat de snelle op dezelfde snelheid als de langzame gaat werken.

Of dit met dual channel het geval is...ik denk van wel maar ik weet het niet zeker. Er hobbelt vast nog wel iemand langs die daar meer verstand van heeft :thumb:

De snelheid is dat van de 2*256 en de 2*1gb kit hetzelfde. Beide PC3200. Alleen is natuurlijk die 2gb veel groter in volume.

Ohja, tuurlijk:rolleyes: Nouja het is al wat laat :p

Anyway, in theorie zou de 2x256 MB het niet moeten vertragen, dus is 2,5 GB natuurlijk beter dan 2 GB.

Kijk eerst de manual van je moederbord goed na, er zijn veel moederborden die op 333 gaan werken als alle banken gevuld worden, dan ben je toch beter af met 'maar' 2× 1Gb

Hoi,

Toch een kwestie van 'uitproberen'.
Eventueel een benchmark gebruiken om de lees- en schrijfsnelheid te meten mét en zonder die 2 x 256.
Ik denk dat alleen die 2 x 1Gb sneller is.
Mijn ervaring althans .....

mijn advies is: die twee bankjes van 256mb eruit laten en systeem laten draaien op enkel die 2 van 1Gb.

Ja. Ik ga gewoon met de 2gb kit draaien. Goede kameraad zei vandaag op school dat het niets uitmaakte. Toen zei een ander dat je dan je Dual Channel verliest en de bus van mn mobo dan overschakelt op 200mhz, das een beste vertraging dan.
Dus gewoon 2gb kitje erin:) Nu nog wachten.. heb het geld al overgemaakt naar Alternate, alleen is ie niet op voorraad:confused:.

In iedergeval bedankt voor de reacties:thumb:
Deze is dus opgelost;)

Gr,
Bart

kee dus nog even

idd de andere eruitlaten: die 2GB zal wel niet snel vol gaan, dus al zou het niet trager gaan: heeft niet veel zin dat je een halfje meer hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan