Vraag over sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

winner631

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
Berichten
12
Ik heb een sheet in excel waar verschillende orders op staan.
Elke order begint met het woord: Supplier

Is er een manier om ervoor te zorgen dat hij de tekst van Supplier tot Supplier op een andere scheet zet?

BVD:thumb:
 
het wil niet echt lukken met dat bestand

Als ik op 'Verplaatsen' klikt geeft hij de fout melding:

Compile Error:
Variable not defined

bij deze error heeft hij i geselecteerd.
en als ik 'Dim i As Integer' erbij zet krijg ik deze error.

Runtime error: '438'
Object doesn't support this property or method.

heb je enig idee hoe ik dit kan oplossen?
ik gebruik trouwens Office 2003.
 
Laatst bewerkt:
dit is nog niet precies wat ik zoek.
ik zal het proberen uit te leggen.

ik heb dus het volgende

sheet1:
Supplier
blablabla 23143215blablabla 23143215
blablabla 23143215
blablabla 23143215blablabla 23143215
Supplier
blablabla 23143215blablabla 23143215
blablabla 23143215
Supplier
blablabla 23143215
blablabla 23143215
blablabla 23143215

en zo zou ik het dan willen hebben zonder steeds Ctrl+X en Ctrl+V te gebruiken

sheet1:
Supplier
blablabla 23143215blablabla 23143215
blablabla 23143215
blablabla 23143215blablabla 23143215

sheet2:
Supplier
blablabla 23143215blablabla 23143215
blablabla 23143215

sheet3:
Supplier
blablabla 23143215
blablabla 23143215
blablabla 23143215

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Sorry voor het misverstand.
 
Dag Winner,

Even zien. Je zit in Sheet1 en je typt drie items in. En met een druk op de knp komen de items 2 en 3 op respectievelijk Sheet2 en 3.
Waarom maak je geen Dialoogvenster met tekstboxen en druk je op de knop OK en dan wordt alles netjes op z'n plaats gezet (nadat je de VBA-code daarvoor hebt genoteerd).

Maar je kunt ook een knop op sheet1 zetten en xde code daaraan verbinden.

Gegroet,

Axel
 
Dag Winner,

Even zien. Je zit in Sheet1 en je typt drie items in. En met een druk op de knp komen de items 2 en 3 op respectievelijk Sheet2 en 3.
Waarom maak je geen Dialoogvenster met tekstboxen en druk je op de knop OK en dan wordt alles netjes op z'n plaats gezet (nadat je de VBA-code daarvoor hebt genoteerd).

Maar je kunt ook een knop op sheet1 zetten en xde code daaraan verbinden.

Gegroet,

Axel

dit hierboven zijn voor mij een boel vraagtekens. mijn kennis met excel is niet groot.
zou je het misschien iets duidelijker voor mij uit willen leggen.
ik gebruik trouwens de engelse versie van office.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het heel erg fijn dat u mij hierbij helpt:thumb: maar dat is nog steeds niet precies wat ik zoek.
Ik krijg die orders binnen in een excel bestand.
Dat ziet er ongeveer zo uit maar dan veel meer tekst per supplier en veel meer suppliers.
het aantal orders en suppliers verschilt per keer.

sheet1:
Supplier
blablabla 23143215blablabla 23143215
blablabla 23143215
blablabla 23143215blablabla 23143215
Supplier
blablabla 23143215blablabla 23143215
blablabla 23143215
Supplier
blablabla 23143215
blablabla 23143215
blablabla 23143215

Ik kan ze niet allemaal gaan invoeren in die userform die u gemaakt heeft.
Dat gaat dan nog langer duren.
Ik zoek iets dat als ik op een knop druk, dat dan elke supplier + orders op een aparte sheet wordt gezet.

Hopelijk is het nu wat duidelijker:)
 
Dag Winner,

Het is me in het geheel niet duidelijk. Lees je vragen nog eens en bedenk dat je van niets weet. Begrijp je dan wat er wordt bedoeld?

Geef stap voor stap weer wat er moet gebeuren:
1. Je krijgt een Excel-bestand met orders.
2. Van dat Excel-bestand (bronbestand) moeten de orders worden verdeeld over andere (bestaande?) Excel-bestanden.
3. In het bronbestand staat bij elke order een aanduiding in welk Excel-bestand het moet terecht komen.
4. Elke order bestaat uit de volgende onderdelen:

5. En vul maar aan…

Gegroet,

Axel.
 
Het zit als volgt in elkaar.

1. ik krijg het excel bestand met daarin orders van meerdere leveranciers.
2. in dat excel bestand wil ik de orders van elke leverancier op een aparte sheet(blad) hebben staan.

elk deel(leverancier + orders) begint met het woord Supplier.
 
Dag Winner,

With activeworkbook
For i = 1 to .Sheets(1).cells(1,1).currentregion.rows.count
' lees elke rij in sheet(1)
for j = 1 to aantalkolommen (vul hier het aantal kolommen in)
'lees elke cel in rij i van sheet(1) en plaats de inhoud in cel kolom j van rij 1 van sheet i + 1
.sheets(i+1).cells(1,,j).Value = .sheets(1).cells(i,j).Value
Next
Next
End with

Met jouw informatie kom ik tot het volgende.

Gegroet,

Axel.
 
ik krijg bij deze dezelfde fouten als ik bij de alle eerste kreeg.

hier moet ik elke keer ingeven hoeveel rijen hij moet kopieren.
is er geen mogelijk heid dat hij de tekst van Supplier tot de volgende supplier?
 
Laatst bewerkt:
Dag Winner,

Nu wordt elke rij gelezen zolang in de eerste cel "Supplier" staat.

With activeworkbook
r=1
Do while sheets(1).cells(r,1).value = "Supplier"
for j = 1 to (vul hier in aantal kolommen)
.sheets(r+1).cells(1,,j).Value = .sheets(1).cells(r,j).Value
Next
loop
End with

Gegroet,

Axel.
 
ik krijg nu de foutmelding: subscript out of range
heeft u een idee wat dat kan betekenen?
 
Dag Winner,

Stuur je bestand (waar je de privé informatie hebt uitgehaald) eens op. Anders blijven we bezig.

Gegroet,

Axel.
 
Hier is het bestand. Ik heb er nog een bestand bijgedaan.
Daarin staat hoe het eruit moet komen te zijn.
 

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan