vraag over simlock

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste pc mensen,
Ik ben in bezit van een smarthone van het merk HP.Ik zou graag willen weten wat nu eigenlijk simlock vrij is en hoe ik weet of mijn smartphone simlock vrij zou kunnen zijn?
wie kan mij dat op een eenvoudige manier (ik ben senior) uitleggen?Er zit geen prepait kaartje in want ik heb een abonnement.Groet Tunica/Sjaak

Hoi Sjaak,

de meest gemekkelijke manier is je SIM kaart eruit halen en een kaart van een andere provider erin stoppen. Als je kunt bellen met deze SIM kaart heb je grote kans dat jetelefoon SIMlock vrij is.

simlock

Hallo Globe,
Mijn dank voor uw antwoord.Wel wil ik nog vragen of de dor u genoemde manier de enige manier is om te kijken of mijn toestel simlock vrij is.Groet Tunica/Sjaak

Vrees van wel inderdaad.

Anders moeten er kabels en software aan te pas komen.

simlock

Geachte Globe,
Mijn dank voor uw antwoord.Zou het kunnen zijn dat mijn toestel standaard geleverd simlock vrij is? Als ik u het type en serienummer en merk toe stuur weet u het dan of dat zo is of kunt u dat voor mij controleren of misschien opzoeken op internet? Groet Tunica/Sjaak

Wanneer je het toestel icm met een abonnement hebt gekregen zal hoogstwaarschijnlijk het toestel gelocked zijn. Ga anders gewoon naar de telecomshop, daar kunnen ze zo zien of ie SIMlock vrij is. Dit is niet aan een serienummer te herleiden.

Na één jaar het je het recht om de Simcode op te vragen (en moeten ze je deze geven).
Dus als het toestel meer dan een jaar geleden is gekocht kan je gewoon op een legale manier aan de simcode komen om de simlock op te heffen.

Bij Orange bv hebben ze een handige website, even invullen en je krijgt de code per sms :)

http://www.eu-gsm.nl/aanvraagunlockcode.html

Laatst bewerkt:
simlock

Geachte Withaar,
Bedankt voor uw duidelijke antwoord, mijn meeste vragen zijn inmiddels beantwoord mede door het lezen van de link van Orange.Een vraag heb ik nog: Moet ik voor het aanvragen van de simcode zijn bij het merk van mijn smartphone (HP) of bij T-mobile (waar ik een abonnement bij heb voor een jaar).Mijn excuus voor mijn eventuele domme vraag.Groet Tunica/Sjaak

Domme vragen bestaan niet. Je moet (in dit geval) bij T-mobile zijn, dus altijd bij de partij waar je het abo hebt.

IMEI nummer
Contact gegevens (naam, adres, woonplaats)
Mobiele nummer
Kopie van aankoopbon

In een brief zetten, even aangeven dat je de simlock code wilt ontvangen en opsturen aan;

T-Mobile NL BV
t.a.v. Afdeling SIM
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Voor meer informatie kam je ook bellen: 0900-0236 (€ 0.25 per minuut)

Laatst bewerkt:
simlock

Geacht Withaar,
Weer mijn dank voor u mee dan duidelijke uitleg.Ik zal dat vandaag nog opsturen naar t mobile.Nog een vraag; bedoeld u met aankoopbon de aankoopbon van de smartphone die ik heb of de "aankoop" bon (contract) wat ik heb van t-mobile.
Fijne om te horen dat domme vragen niet bestaan.Ggoet Tunica/Sjaak

Het contract met T-Mobile.

Zou zonder moeten kunnen, wat zij hebben het tenslotte ook, maar het is als je het hebt moet je er zeker even een copy van bij doen.

simlock

Geachte Withaar,
Ik heb nu alles begrepen en zal klikken op Vraag is opgelost.Mijn hartelijke dank.Groet Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan