vraag over: snoer printer eruit = beeldscherm uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuls

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn printer. Wanneer ik de firewire-kabel uit mijn printer haal (die aan de andere kant in een USB-poort van mijn pc zit) gaat mijn beeldscherm ineens uit. Ik heb hier nooit last van gehad tot vandaag. Een tijd terug heb ik wel alle kabels even losgemaakt en teruggeplaatst. Misschien zit daar een foutje?
Ik wil de kabel van de printer in een fotocamera doen, dit heb ik ook al eens eerder gedaan. Ik heb al geprobeerd om andere poorten te gebruiken of de pc te herstarten maar tot nu toe helpt niets.
Kan iemand mij hier mee helpen?

ps de printer is een HP 7260 Serie

Bij voorbaat dank,

Schuls

Moeilijk te zeggen, USB heeft niets met een Videosignaal te maken.

Misschien zit de USB aansluiting op het moederbord en met het erin en eruit steken kan er beweging op het moederbord komen waardoor er iets met de videokaart gebeurd, misschien maakt deze videokaart slecht kontakt ?

Of het kan de videokabel die defect is en je per ongeluk aanraakt met het insteken van de USB stekker.

Heb je voor de zekerheid ook de kabel al eens vervangen ?

nee nog niet gedaan. Maar wat ik zo raar vind is dat het probleem zich voordoet aan weerszijde van het snoer. En je zou toch denken dat de printer er niets mee te maken heeft.
Nog even verder zoeken dus,:)

Inderdaad een raar probleem.
Een videosignaal heeft niet met USB te maken.

Omdat het aan twee kanten verkeerd gaat, zit ik toch te twijfelen aan de USB kabel.
Er loopt een spanning door deze kabel en misschien maakt deze kortsluiting met het in en uitsteken, waardoor er iets met het videosignaal verkeerd gaat.

Maar het is maar even brainstormen.

Het probleem is opgelost. De stekker van mijn beeldscherm zat er niet goed in:confused: Hoe dom!!! Waarschijnlijk heeft dit voor een fout gezorgt. In ieder geval, het is weer klaar:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan