vraag over Sweex router en adsl

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,
Een kennis van mij heeft een adsl light aansluiting van Tiscali en een Sweex router. Zonder router is de verbinding met het net ok, met router komt hij het net niet op, ondanks de bijgeleverde configuratie en hanldeiding.
Uit navraag bij de leverancier bleek dat deze router
adsl-light niet zou ondersteunen.
Ik vind dit een vaag verhaal.
Klopt dit??????
Niek.:(

welk type router van sweex

Dat lijkt me echt onzin ja. Ik heb namelijk ook ADSL light, maar dan van XS4ALL en dat laat mijn sweex router wel door, geen probleem. Maar gaat de aansluiting ook via Tiscali of gaat dit via KPN ? En wat voor modem zit er voor de router ?

Ik weet niet welk type router het is, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is.
Wat ik wel weet is dat de verbinding door KPN wordt verzorgd. Wat voor type modem er aan hangt dat moet ik morgen even aan hem vragen.
Ik denk dat er iets niet goed gaat met de configuratie van de router zelf. Hij had het er over dat hij een hoop getallen,( ik denk IP-adres en dergelijke zaken) moest intikken en zo.
Zelf gebruik ik kabel van Chello en ik hoefde bij mijn Sweex niets te configureren.
Mogelijk dat het bij zijn router even iets anders werkt.
Ik zal mijn licht eens even goed opsteken en kom hierop terug!

Ik ga er nu even vanuit dat het wel gelukt is om volgens de handleiding met ipconfig e.d. de router in te stellen. Het probleem ligt denk ik bij het ip adres. Daar heb ik ook even mee gerommeld. Je moet namelijk het IP van KPN invoeren, en niet die van Tiscali.

Hallo helpers,
Ik heb nog wat navraag gedaan.
Het blijkt een Sweex router/modem ADSL annex-A te zijn, dit in tegenstelling tot mijn eerdere post.
Volgens de bijgevoegde beschrijving en tekeningen hoeft er geen modem tussen omdat deze al in de
router zit.
De aansluiting gaat via Tiscali en de telefoonlijn.
Mogelijk is de vermelding van het IP nr. van KPN een goede optie. Gaan we zeker proberen!
U hoort van mij.
Alvast bedankt voor het meedenken!
grtz, Niek.

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan