• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over toevoeging macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter xmir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xmir

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Allen,

Ik gebruik in een bestand onderstaande macro om op basis van validatie toe te staan bepaalde zaken in te vullen in een excel bestand (Rooster waar mensen zelf dingen in mogen vullen). Met deze macro heeft hier ook iemand geholpen.
Nu zou ik hier graag in toevoegen dat uit de betreffende cellen ook niks verwijderd mag worden; aanpassen dus wel met de gegeven codes maar niet verwijderen. Kan dat?

Code:
Private Sub validatie()
'
    If InputBox("wachtwoord") = "1234" Then
    For Each sh In ThisWorkbook.Worksheets
        If InStr("vaste werktijden|lijsten|Rooster tmpl|Instructie", sh.Name) = 0 Then
            With sh.Range("I5:AT101").Validation
                .Delete
                .Add Type:=xlValidateList, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:=xlBetween, Formula1:="=zelf"
                .IgnoreBlank = True
                .InCellDropdown = False
                .ShowInput = True
                .ShowError = True
                       .ErrorTitle = "Invoer niet toegestaan"
        .ErrorMessage = "Je kunt alleen nt, cs of ni invullen: zie instructie"
            End With
        End If

Next
    Else
MsgBox "Wachtwoord is incorrect"
End If
End Sub

xmir,

plaats eens (een uitgeklede versie van) je bestand.....

Bekijk bijlage Map1.xlsm

Hopelijk lukt het hiermee.
De beveiliging en validatie staan nu uit. Die zet ik aan als ik klaar ben met bewerken. De macro "validatie" is de macro die ik al gaf en waarin ik toegevoegd zou willen hebben dat mensen na inschakeling ook de inhoud van de betreffende cellen niet kunnen verwijderen.

xmir,

kun je in je eerder geposte bijlage ook de gebruikte bereiken met (fake)gegevens toevoegen?

Hoi Haije,

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Het is heel lastig een goed bestand bij te voegen omdat het echte bestand enorm groot is en nogal wat maco's ed bevat.
Ik dacht dat ik in het bestand wat ik nu bijgevoegd had alles had staan wat nodig is voor deze vraag? Wat mis je precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan