Vraag over Unviewable++

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard301074

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2013
Goedenmiddag,

Ik heb het programma Unviewable++ in combinatie met Ribbon Commander aangeschaft om mijn VBA code beter te beveiligen.
Hier een link naar de website: http://www.thespreadsheetguru.com/unviewable-best-vba-project-password-protection/

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen met dit programma heeft of wellicht kan iemand met kennis van zaken iets zeggen over dit programma.

Mijn doel met dit programma is het beveiligen van mijn code die ik geschreven heb in VBA, om vervolgens Excel bestanden
commercieel te gaan distribueren met een zelf geprogrammeerde hardwarelock in VBA.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Richard

Richard,

Een zelf geprogrammeerde hardwarelock is een contradictie in thermis. Of te wel met elkaar in tegenspraak.
Als je iets programmeert komt daar per definitie software uit.

Zelf heb ik geen ervaring met Unviewable++ en misschien maak je het voor anderen wat moeilijker om
bij je code te komen als je Unviewable gebruikt maar het blijft software en dus te kraken.
Ik zou niet al te snel gaan zoeken in dit soort "beveiligingssoftware".
Gebruik hier gewoon de in Excel aanwezige software voor.
Je klanten hebben een probleem dat jij oplost, als ze de kennis (en de wil) hebben om je code te kraken
hadden ze het probleem zelf wel op kunnen lossen.

Veel Succes.

Ik heb middels crowdfunding en wat testwerk een (heel) klein aandeeltje gehad in dit programma

Je kunt wanneer je de vba code unviewable hebt gemaakt hier niet meer bij. Het excel document werkt nog steeds als vanouds, maar is vanuit excel niet meer bij te komen. Overigens kreeg ik de vba code er wel uit

Klassemodules en Userforms zijn er meen ik nog wel (makkelijker) uit te halen

Absoluut mooi programma, waarbij jouw code behoorlijk veilig is tegen misbruik en wanneer het gaat om losse excelbestanden zeker aan te raden.

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Ik werk nu een jaar of vijf met commerciële Excel beveiligingsoftware en vind het een ramp.
De meest vreemde foutmeldingen komen bij mijn klanten naar boven en vervolgens slaat het hele bestand vast.
Ook is het elke keer weer lastig als er een update komt van Excel of Windows, want dan werkt het hele spul niet meer.
Daar komt ook nog weer bij dat de meeste beveiligingssoftware met 32 en 64 bits versies werkt waardoor zaken ook niet onderling
uitwisselbaar zijn.

Daarom heb ik besloten om zelf aan de slag te gaan in Excel in combinatie met unviewable++, heb ik in VBA een code gemaakt
die de harde schijf code scrambled net zoals de commerciële software doet in combinatie met maximale gebruiksperiodes.
Als er nog meer mensen zijn met adviezen houd ik mij van harte aanbevolen.

dank voor alle antwoorden. Ik heb inmiddels een tussenoplossing uitgedacht, waarbij ik denk dat het voldoende beveiligd is.

Misschien handig voor de lezers als je ook nog vertelt wat die tussenoplossing dan behelst :).

Ik heb ervoor gekozen om alle formules via functions in vba te laten lopen en vervolgens in functions weer een controle te programmeren die controleert op een hardware geëncrypted activatiecode. Deze doen het dan alleen bij een geldige code. Vervolgens beveilig ik dus de vba code. En dan heb ik wat mij betreft een aanvaardbaar niveau van beveiliging bereikt. Ik ben op dit moment in de testfase, en heb dus nog niet de garantie dat alles vlekkeloos verloopt. Ik verwacht echter wel dat het gaat lukken.

Redelijk creatieve oplossing dacht ik zo :D

If OctaFish Askes Then Answer
Else
End If :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan