vraag over updates xp pro met sp 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

oepkje

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik de onderstaande update uit mijn computer vandaan krijg. Is niet geïnstalleerd. Ik heb windows xp pro met service pack 2. De onderstaande update is gedownload, maar mislukt te installeren (wel al 100 keer) zodat ik vermoed dat er per ongeluk een verkeerde update in mijn computer terecht is gekomen. Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor je moeite,

KB886903: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework versie 1.1 Service Pack 1
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker uw Windows-systeem met Microsoft .NET Framework kan beschadigen en toegang tot bepaalde gegevens kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

Is je computer virus/spyware vrij? Doe een online scan als je het niet zeker weet.

http://housecall60.trendmicro.com/en/start_corp.asp?id=scan

Heb je een firewall en antivirus. Zo ja, zet deze uit tijdens het installeren(downloaden) van de update.

En download die updates vanaf de site en niet via de automatische update functie.

Probeer dit eens, als het niet lukt meld het dan eff.

Dus vanaf de site downloaden en schakel je firewall en antivrius eff uit. Wel voor zorgen dat je die aandoet(na herstart).

updates xp pro met sp 2

Dank je Fat Tony!
Ik heb zoals je voorstelde de virusscanner tijdelijk uitgezet, evenals de firewall en online gedownload. Nu blijkt het te mislukken omdat ik een melding krijg:
dat ik voor deze update de toepassing .net framework installeren moet v1.1.4322.
Wie weet waar ik dit vandaan halen moet? Ergens van mijn XP cd misschien?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Hier staat uitgelegd wat .Net Framework is en hier kun je 'm downloaden. Omdat je het waarschijnlijk niet op je computer staat, is mij wat onduidelijk hoe dat in je (automatische) updates terecht kan komen, maar hoe dan ook....je zult het eerst moeten installeren, vervolgens kan de update z'n werk doen en ben je van die vervelende melding af.:) Je hebt .NET Framework trouwens wel nodig als je het vernieuwde Paint (Paint.net) wilt installeren. Mocht je daar belangstelling voor hebben (is een wereld van verschil met het sterk verouderde Paint), die staat hier (de 'kleine' versie; als je die wilt installeren moet je dus eerst .NET Framework geïnstalleerd hebben). :)

@oepkje: k had ff niet gezien dat je hier nieuw bent! Alsnog hartelijk welkom op Helpmij.:)

Dit berichtje kreeg ik van je in m'n mailbox:

Dank je heel hartelijkl voor je informatie, samen met het antwoord van fat tony
is het nu gelukt de update te installeren nadat het .net framework geïnstalleerd
is. Eindelijk van die akelige melding af (loopt al vanaf januari!
hartelijke groeten

Klik je in het vervolg ff op de knop 'Reageer op bericht'? Fijn dat het is opgelost!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan