Vraag over upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

S()lera}

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Beste mensen,

Ik heb een vraagje over een upgrade, ik wil van een AMD 64+ 3400 S754 (Asus K8N -E Deluxe) naar een AMD 64+ 4000 S939 (Asus A8N SLI)

Mijn huidge systeem heeft een OEM windows XP versie erop zitten, ik heb dus geen windows CD-rom. Mijn windows staat dus al standaard op me harde schijf, is gedaan door Mycom. Als ik me upgrade weer heb uitgevoerd wat kan ik dan verwachten over de werking van me windows?

Is het gewoon zo dat ik eerst me hele harde schijf leeg maak, ik vervang me processor en moederbord, sluit alles weer netjes aan, ik start op en me windows installatie begint automatisch net zoals ik gewend ben als ik me huidige systeem opnieuw installeer?

Ik hoop dat jullie het begrijpen.

Je harddisk leegmaken en dan weer opstarten en dan windows beginnen.......hoe wil jij dat doen zonder cd van windows.

Lolz, misschien dat ik het verkeerd heb uitgelegd :(. nu wat duidelijker. ik maak me harddisk leeg, maar hetgene wat ik niet kan verwijderen is de folder voor me windowsinstallatie, wat er ook gebeurd, deze kan ik gewoonweg niet verwijderen. Heb van mycom een clarity versie, dat houdt in dat ik alles eraf kan halen (programma's drivers etc) en dat me windows opnieuw geinstalleerd wordt. Maar als ik dus mijn harde schijf op me nieuwe moederbord enzo aansluit is mijn vraag of ik deze windows dan nog kan gebruiken? ik ga morgen maar eens mycom bellen :D, maar wil de spullen snel erin hebben want nu liggen ze maar te liggen.

Ik denk dat dat niet gaat lukken.
Waarschijnlijk is de xp versie helemaal voor mycom getuned (aangepast dus)
maar je kunt veel beter een xp versie kopen kun je installeren wat jij wilt.

Je hebt denk ik gelijk puppie, windows is idd aangepast / getuned door mycom. ik denk dat ik het beste dan ff mycom kan gaan bellen. Maar van de andere kant, als ik me pc herinstalleer moet ik al me drivers ook opnieuw installeren dus wat zou het uitmaken of deze nu van me huisige systeem is of van wat nieuwe dingen?

tja....je kunt het proberen.

Ik zou het gewoon proberen, als de installatie van mycom uitsluitend een kale windows is, maakt het niks uit. Je hebt al betaald voor een licentie om windows te gebruiken, dus je kan altijd een xp cd eisen... je hebt er eenmaal voor betaald...

Het clarity systeem staat op partitie 0 van je harddisk, schijf C staat dan op partitie 1. Je ziet bij het opstarten, na de bios, altijd heel even clarity boot: ok! oid.

In principe kun je daarmee weer opnieuw installeren of herstellen, (F10 bij opstarten) maar dan ben je wel software, updates en service packs kwijt.

Misschien hoeft dat niet en kun je gewoon beginnen met het nieuwe moederbord en dan drivers updaten. Evt een xp cd lenen van iemand, je serienummer staat op de sticker op je kast.

www.mycom.nl/f2/tutorials/clarity.pdf

Bij mycom helpen ze je ook wel :)

Vr.Gr. Egel.

Die pdf ken ik jah :D ik vond het er niet duidelijk uit komen of het kon of niet, vandaar me vraag, maar ik ga idd mycom bellen, ik wilde het vandaag doen maar me tentamen maken nam me tijd in beslag. In ieder geval grote dank voor jullie hulp, ik hoop dat het allemaal gaat lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan